În 1966, Subaru a prezentat modelul 1000. Era primul vehicul produs de Subaru care folosea un motor boxer. Astăzi, celebrul propulsor împlinește 50 de ani de când a intrat în familia producătorului japonez.
Dar istoria motorul boxer nu începe cu Subaru. Karl Benz a fost cel care, în 1896, pantenta acest tip de propulsor. Dar trebuie să recunoaștem că motorul boxer a ajuns celebru datorită Subaru.
Cinci ani mai târziu de la debutul propuslorului boxer pe Subaru 1000, japonezii dădeau naștere conceptului care avea să facă furori în motorsport: motor boxer și tracțiune integrală. Succesul propulsorului boxer nu trebuie pus doar pe seama japonezilor. Atât Alfa Romeo, cât și Porsche sunt producători care au mers pe această idee.

:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2016/05/motor-boxer-subaru.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2021/06/SUBARU-Gymkhana-2020-Extended-Cut-1.jpeg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2021/04/Mazda.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2019/02/55eu5.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)