Farurile au evoluat enorm în ultimele decenii, trecând de la anacronicul bec cu incandescență la lămpi halogen, lumină cu descărcare în gaze (xenon), LED-uri și, în fine, LED-uri cu sistem matrix. Mai nou, cei de la Ford s-au gândit să le dea și o funcție suplimentară, pe lângă tradiționala iluminare: proiecția de indicații pe asfalt.
Pentru că automobilele avansate dispun deja de funcții de recunoaștere a semnelor de circulație și de sisteme de navigație, informațiile furnizate de acestea ar putea fi preluate de un sistem inteligent de gestionare a farurilor care să le proiecteze apoi pe drum, chiar în câmpul vizual al conducătorului.
Dacă se va obține o bună acuratețe și sincronizare a imaginilor de pe teren cu deplasarea mașinii (proiectarea târzie ar fi derutantă), această facilitate ar putea constitui o alternativă convingătoare la deja cunoscutele sisteme HUD (Head-Up Display – ele proiectează informații virtuale pe parbriz).
Alte idei interesante legate de aceste faruri: ar fi posibilă inclusiv proiectarea unor treceri pentru pietoni sau alte marcaje rutiere (utile acolo unde acestea s-au șters), proiectarea traiectoriei în care se va desfășura manevrarea unei mașini late într-o zonă cu spațiu limitat sau traiectoria de urmat pentru depășirea unui biciclist.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/08/feat_2022Ford_HeadlightsGame.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)