Dacă te gândești cât de multe rarități, câte exemplare exclusiviste, câte automobile clasice rafinate și câte noutăți high-end ajung să fie prezentate la evenimentele din cadrul Monterey Car Week, îți vine să de lași de a mai aduce acolo și mașina ta, care are toate șansele să nu mai ajungă să se facă observată. Sau merită să încerci, totuși, dacă ai de arătat două noi evoluții tematice Corvette?
Categoric, a meritat! Conceptele Corvette CX și CX.R Vision Gran Turismo s-au detașat distinct pe fundalul participării selecte de la prestigiosul eveniment The Quail. Partea bună: aceste două obiecte au venit în formă fizică. Partea tristă: nu erau obiecte funcționale, ci doar bibelouri la scara 1:1. O altă parte bună: CX.R Vision Gran Turismo va putea fi pilotat în forma sa virtuală de către aproximativ oricine va dori. Altă parte tristă: niciunul dintre aceste două concepte nu va căpăta vreodată o formă funcțională reală.
Corvette CX și CX.R Vision Gran Turismo sunt și ultimele dintre conceptele Corvette anunțate pentru a fi dezvăluite anul acesta, ca parte a unui exercițiu de design care a implicat mai multe studiouri ale concernului GM la nivel global. Conceptele Corvette CX au fost proiectate și materializate la Chevrolet Performance Studio din Warren, Michigan.
„Deși forma unui coupe Corvette a fost întotdeauna expresivă și orientată spre viitor, fiecare volum și linie își are rădăcinile în generațiile anterioare. Imaginea aceasta este aspirațională, este culturală, este motivul pentru care oamenii vor să vină să lucreze la Chevrolet', a declarat Phil Zak, director executiv de design la Chevrolet. „Corvette CX și CX.R Vision Gran Turismo demonstrează că echipele noastre de design pot oricând să lase cu ușurință în urmă constrângerile vehiculelor de serie și să își dezlănțuie creativitatea. Prin intermediul acestui exercițiu, am rafinat elementele modelului Corvette și am definit direcția de design a seriei Corvette pentru viitor.'
Chiar dacă aici nu e vorba de vehicule capabile să ruleze, asta nu înseamnă că la definirea conceptelor Corvette a fost ignorată partea de inginerie. Oricum, designul conceptului Corvette CX pornește de la caracteristicile chintesențiale ale seriei. Botul proeminent, linia orizontală pronunțată care delimitează partea superioară și inferioară a caroseriei, plus stopurile cu elemente duble sunt toate caracteristici ale modelelor Corvette din trecut și din prezent. Proporțiile sunt lungi, joase și elegante, cu o linie a acoperișului de mai puțin de 1050 mm înălțime.
Astfel conturat, Corvette CX arată ce poate fi o mașină sport elitistă a viitorului. Designul exterior atletic, evidențiat de capota cockpitului inspirată de avioanele de vânătoare, nu se rezumă doar la a arăta puternic prin sugestie – a fost modelat în colaborare cu GM Motorsports Aero Group. Fiecare unghi a fost conceput având în minte performanța maximă.
Soluțiile definitorii spectaculoase se regăsesc și sub caroserie prin sistemul de ventilație axat pe vacuum pentru a crea apăsare verticală. Ventilatoarele încorporate trag aerul prin canalele deschise ale caroseriei, generând o forță de apăsare masivă și ajustând fluxul de aer peste difuzorul spate pentru a rafina echilibrul aerodinamic în timp real. Difuzorul frontal și aripa spate sunt ambele active, ajustându-se automat în funcție de comenzile șoferului pentru a genera o aderență maximă. Structura integrată a conceptului Corvette CX este reliefată prin canalele aerodinamice din caroserie, iar brațele suspensiei în formă de A au efect aerodinamic de aripă pentru a îmbunătăți fluxul de aer și a reduce portanța în partea din față.
Sistemul de propulsie EV al conceptului Corvette CX a fost ales pentru a oferi o libertate maximă de elabirare pe partea designului, plus performanțe supreme în linie dreaptă, la acestea adăugându-se eficacitatea în viraje permisă de forța de apăsare generată de ventilatoare și aerodinamica activă.
Corvette CX a fost gândit pentru tracțiune integrală, cu un sistem de propulsie demn de reputația seriei. Patru motoare, câte unul pentru fiecare roată, generează peste 2000 CP, cu vectorizare a cuplului pe patru roți pentru aderență maximă, stabilitate și performanțe ridicate în viraje. Bateria litiu-ion de 90 kWh este montată conform proictului la cel mai de jos nivel pentru un centru de greutate coborât și o distribuție ideală a masei față-spate.
Varianta cu specific competițional Corvette CX.R VGT întruchipează gloria istoriei Corvette, privind în același timp spre viitorul performanței de top. Schema de culori familiară, galben și negru, onorează mașinile de curse Corvette GT din ultimii 25 de ani. Designerii au preluat exteriorul atletic al CX și au sporit agresivitatea în cazul lui Corvette CX.R VGT. Au fost avute în vedere caracteristici aerodinamice active mai proeminente și o gardă la sol mai mică pentru o forță de apăsare și o aderență dominante pe circuit. Greutatea a fost redusă în întreaga mașină pentru a sublinia și mai mult concentrarea totală pe performanță.
Pornind de la sistemul de propulsie stabilit pentru conceptul Corvette CX, varianta CX.R VGT combină performanța electrificată cu fiorul unui motor V8 de turații mari. Motorul său V8 twin-turbo de 2,0 litri, cu distribuție de tip DOHC montat central dezvoltă până la 900 CP și atinge o turație de până la 15.000 rpm. Totul strict virtual, după cum precizam și la începutul articolului. Asta ne cam bagă la idei: în teorie, toată lumea poate să fie supertare. Dragi specialiști de la GM, sunt mari șanse ca o formă reală a unui asemenea motor să producă pistoane zburătoare, dacă nu este dimensionată și fabricată cu cea mai ridicată acuratețe posibilă și cu simț de răspundere. Altfel, nu riști nimic, dar nici nu treci de reality-check. Încă nu s-a văzut în jocul GranTurismo motor căruia să-i sară pixelii…