Ca să nu ne mai lungim: a apărut Land Rover Defender 130 cea mai încăpătoare variantă a seriei Defender

Fără nicio îndoială, Land Rover Defender 110 este un automobil destul de mare și încăpător, având lungimea de 5018 mm și până la trei rânduri de locuri. În asemenea condiții, ce se poate spune despre apariția unei variante și mai mari, numite Defender 130, cu lungimea de 5358 mm?

Land Rover Defender 130 dă la maxim capacitatea de transport a variantei lungi a platformei Defender. Spre deosebire de cazul fostelor Defender 110 și 130, care aveau șasiuri cu ampatament diferit, la generația actuală ampatamentul variantelor Defender 110 și 130 este identic: 3022 mm, mai precis. Plusul de spațiu interior pe care îl oferă noul Defender 130 a fost obținut prin lungirea consolei din spate cu 340 mm. La ce folosește asta, în definitiv?

Rândul al treilea de scaune oferă acum locuri full-size, dimensionate pentru a primi adulți (chiar și trei) în condiții comode. Ca urmare, la bord pot să ia loc până la opt persoane fără restricții de spațiu – asta ar însemna un echipaj consistent de specialiști în intervenții de urgență sau, în termeni militari, un commando bine garnisit.

Dacă aceste idei vi se par caudate în contextual carecterului mai degrabă premium pe care l-a căpătat această generație Defender, ei bine, celor de la Land Rover li se par în regulă. Marca britanică a colaborat cu International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies (IFRC) încă din 1954 și a susținut activitățile de binefacere ale acestei federații, iar unii dintre oamenii săi au fost implicați în calitate de consultanți în dezvoltarea noii generații Defender și au luat parte la mai multe sesiuni de testare în Dubai. Inclusiv lor li se datorează dezvoltarea lui Land Rover Defender 130.

Ce mai merită menționat: faptul că Defender 130 are același ampatament ca și Defender 110 înseamnă că și caracteristicile sale de trecere sunt similare cu ale versiunii 110 (mai puțin unghiul de degajare, dat de lungimea consolei posterioare). În cazul configurării cu opt locuri, portbagajul rămas dincolo de al treilea rând de scaune are un volum de 389 de litri. Acesta poate fi extins până la maximum 2516 litri.

Defender 130 este propus cu o gamă puternică și eficientă de grupuri motopropulsoare electrificate, incluzând versiunile cu benzină Ingenium cu șase cilindri P300 și P400 mild-hybrid, la care se adaugă dieselurile Ingenium cu șase cilindri D250 și D300.

Adaugă un comentariu

Articole similare