Aprobare internațională conformă DCAS pentru noi sisteme de asistare a conducerii propuse de BMW Group

BMW Group este primul producător auto din Germania care a primit aprobarea internaţională pentru sisteme inovatoare de asistenţă, în conformitate cu noua reglementare DCAS (Driver Control assistance Systems) susținută de UNECE (Comisia Economică a Organizației Națiunilor Unite pentru Europa).

BMW Neue Klasse cu o nouă generaţie de sisteme inovatoare de asistare a conducerii. Aprobarea în virtutea regulamentului DCAS pentru noul BMW iX3 deschide drumul pentru disponibilitatea acestor sisteme pe mai multe modele și în mai multe țări europene. Două exemple de sisteme la care facem astăzi referire: sistemul de bază pentru asistarea pe autostradă cu funcţie „hands-off”, apoi cel de schimbare activă a benzii cu activare prin privire în multe alte ţări europene.

Regulamentul DCAS oferă un cadru juridic internaţional pentru sistemele inovatoare de asistare a conducătorului de Nivel 2, cu accent pe siguranţa clienţilor. Omologarea permite BMW Group să ofere în viitor asistentul de autostradă cu funcţia „hands-off” Nivel 2 pentru numeroase alte modele şi în alte ţări, precum şi cu o gamă extinsă de funcţii. Alte funcţii inovatoare de asistenţă vor urma şi pentru scenariile de condus urban. Generaţia actuală a asistentului de autostradă tocmai a fost distins cu Tech Award la categoria „Sisteme de asistenţă pentru confort”.

Dr. Mihiar Ayoubi, vicepreşedinte executiv pentru dezvoltarea experienţei de conducere, declară: „Reglementarea DCAS, orientată spre siguranţă, ne asigură că putem lansa asistentul de autostradă cu funcţie hands-off în mult mai multe ţări. Vor urma şi alte sisteme inovatoare de asistenţă, cu abordarea noastră specială, simbiotică, între automobil şi conducător. Creăm o interacţiune perfectă între algoritmii bazaţi pe reguli şi inteligenţa artificială. Conducătorul rămâne implicat, sistemele noastre sunt controlabile în orice moment, iar comportamentul lor este reproductibil”.

Când asistentul de autostradă este activat, conducătorii pot lua mâinile de pe volan permanent la viteze de până la 130 km/h, dar trebuie să rămână atenţi şi pregătiţi să intervină. Sistemul asistă orientarea automobilului pe propria bandă şi poate schimba banda automat, dacă este necesar – tot ce trebuie să facă şoferul este să confirme acest lucru cu o privire în oglinda retrovizoare. Noua omologare DCAS permite, de asemenea, funcţii şi mai extinse. Cu orientarea activă pe traseu în BMW Maps, sistemul sugerează o schimbare a benzii în timp util la intersecţiile şi ieşirile de pe autostradă, care poate fi confirmată cu o privire în oglinda retrovizoare. Asistentul de autostradă rămâne activ la trecerea prin intersecţii şi până la sfârşitul ieşirilor de pe autostradă. Astfel, conducătorii BMW iX3 se pot bucura de asistenţă pentru conducătorul Nivel 2 în şi mai multe situaţii fără a atinge volanul.

Noul asistent de autostradă şi oraş al BMW iX3 oferă, de asemenea, funcţii inovatoare pentru zonele urbane. La lansarea pe piaţă în Germania, acestea includ oprirea când semaforul arată roşu şi repornirea automată. Alte funcţii de asistare a condusului pentru situaţii complexe de condus în zonele urbane vor fi implementate ulterior prin actualizări de software over-the-air.

Asistentul de autostradă din generaţia anterioară a fost lansat în 2023 în actualul model Seria 5 Sedan. BMW Group a primit o exceptare limitată de la Autoritatea Federală pentru Transportul Auto din Germania pentru aprobarea sistemului. Odată cu aprobarea DCAS, acestă exceptare nu mai este necesară, iar sistemele pot fi oferite în toată Europa şi în alte ţări ECE.

Pe lângă noile posibilităţi oferite de regulamentul DCAS pentru sistemele de asistare a condusului, BMW Group continuă să proiecteze constant sistemele astfel încât conducătorul şi sistemul de asistare a condusului să funcţioneze simbiotic. BMW Symbiotic Drive creează o tranziţie perfectă între sistemul de asistență şi intervenţia conducătorului şi atinge următorul nivel de dezvoltare în automobilele Neue Klasse. Pe lângă asistarea simbiotică a direcției, BMW iX3 este primul model din lume cu un sistem de frânare simbiotic. Cu asistarea activă a condusului, conducătorul poate influenţa sistemul individual în orice moment, în funcţie de dorinţe, intervenind uşor asupra direcţiei şi frânării, fără a dezactiva asistarea condusului. Sistemul rămâne activ și ajută conducătorul. Puterea inovatoare a frânei simbiotice este susţinută de peste 20 de cereri de brevet ale BMW Group rezultate din dezvoltarea acestor tehnologii.

taguri
Articole similare