Au trecut 50 de ani de la apariția lui Porsche 911 Carrera RS 2.7. Atunci Porsche a convins lumea că singura limită este cerul.

La opt ani după apariția lui Porsche 911 (1964) a intervenit o fază decisivă pentru evoluția seriei sportivelor germane: introducerea variantelor de top Porsche 911 Carrera RS 2.7. Accesoriile aerodinamice proeminente adoptate cu acest prilej au afectat designul pur elaborat de Ferry Porsche, dar mașinile au trecut într-o ligă superioară a performanțelor.

Porsche 911 Carrera RS 2.7 din 1972 a urmărit ridicarea performanțelor pe ambele căi disponibile: adoptarea unei motorizări mai capabile și ușurarea mașinii. S-a renunțat și la izolarea fonică în acest scop. Propulsorul aspirat cu șase cilindri orizontal-opuși avea cilindreea de 2,7 litri și furniza 207 CP. Cât despre cuplul maxim, acesta se ridica la 255 Nm.

În versiunea Sport, mașina nu mai oferea locuri în spate. Finisarea Touring, pe de altă parte, conținea toate dotările așteptate de clienții pretenșioși ai segmentului GT, însă cântărea cu 115 kg mai mult. La proba accelerației de la 0 la 100 km/h, versiunea Sport se putea mândri cu o cronometrare de 6,0 s, în timp ce Touring avea nevoie de 6,3 s pentru rezolvarea temei.

Spoilerele integrate din față și din spate sau aripile lărgite aproape că trec neobservate în comparație cu eleroanele enorme plantate la baza lunetei și numite prin tot felul de expresii plastice: târtiță de rață, tavă de ceai, coadă de balenă sau gât de lebădă (numai în secțiune eleronul seamănă cu așa ceva). Totodată, 911 Carrera RS 2.7 a fost primul model înmatriculabil al mărcii care a avur în dotare standard anvelope de dimensiuni diferite pe față și pe spate.

Pentru că anul acesta se împlinesc 50 de ani de când 911 Carrera RS 2.7 a ieșit pentru prima oară pe stradă impresionând în manieră marcantă publicul, pe 20 septembrie va fi deschisă o expoziție specială la Porsche Museum. Intenția inițială a mărcii fusese de a asambla 500 de exemplare standard, necesare pentru obținerea omologării competiționale necesare la Grupa a 4-a din clasa GT. Până la urmă, succesul a luat alte proporții: au fost asamblate 1580 de exemplare, dintre care 1308 au fost versiuni Touring, 200 au avut specificație Sport, 17 au avut dotare de bază, iar 55 au ajuns în domeniul competițional.

Adaugă un comentariu

Articole similare