Automobile autonome pe autostrazile din Europa

Proiectul comun intre BMW Group si Continental este prevazut sa inceapa in prima parte a anului 2013 si se incheie in 2014. De-a lungul acestui interval vor fi dezvoltate mai multe prototipuri capabile sa opereze superautomatizat pe autostrazi. Testele, care vor avea loc pe autostrazi din Germania si din Europa, vor lua in considerare toate provocarile specifice, precum noduri rutiere, statii de taxare, lucrari rutiere si frontiere nationale.

De-a lungul ultimilor zece ani, BMW Group a facut deja pasi importanti in dezvoltarea functiilor pentru condus automatizat. La mijlocul anului 2011, un prototip al BMW Group Research and Technology a facut un test public pe autostrada A9 dintre München si Nürnberg – fara vreo interventie a soferului. Acest prototip pentru cercetare, care continuu este in curs de imbunatatire, a franat, a accelerat si a depasit alte automobile – totul complet autonom – si, in acelasi timp, s-a adaptat

constant situatiei din trafic si a respectat regulile de circulatie. Totodata, acest prototip a parcurs aproximativ 10.000 de kilometri in teste.

Bazat pe combinatia unei harti digitale de inalta precizie si a datelor GPS si video, sistemul BMW TrackTrainer permite ca automobilele sa navigheze complet autonom pe circuite de curse, urmand trasa ideala. La 21 octombrie 2009, sistemul a fost utilizat pentru a ghida un automobil pe bucla Nordschleife de la Nürburgring. La 25 mai 2011, cand BMW TrackTrainer a ajuns in SUA, o demonstratie organizata pe Laguna Seca Raceway din California a demonstrat ca automobilele automatizate pot furniza performante impresionante.

Daca este identificata o urgenta medicala in automobil – de exemplu, daca biosenzorii detecteaza un infarct suferit de conducatorul auto -, BMW Emergency Stop Assistant are capacitatea de a comuta in modul de condus automatizat si sa opreasca masina in siguranta. Sistemul activeaza luminile de avarie si, tinand cont de trafic, realizeaza manevrele necesare, intr-o maniera sigura si controlata, pentru oprirea automobilului la marginea drumului. In acelasi timp, un apel de urgenta este transmis automat prin BMW eCall pentru a solicita asistenta medicala si pentru a instiinta autoritatile rutiere.

Adaugă un comentariu