Cea de-a treia generație Porsche Panamera a debutat și ilustrează o remarcabilă abordare a tematicii sport-hightech

Tehnica și performanța sunt întotdeauna strâns legate – acesta este mesajul esențial al proaspăt-lansatei generații Porsche Panamera. Postul de conducere îmbină tehnologia digitală cu o tratare tipică Porsche, conform căreia trebuie să ai acces imediat la cele mai importante funcții degate de conducere. Bineînțeles, rafinamentul stilistic și finisarea luxoasă sunt incluse.

Pentru cei care sunt dornici nu numai să conducă, ci și să-și înțeleagă mai bine mașina, platforma digitală PCM (Porsche Communication Management) oferă noi moduri de interacțiune om-automobil. Npua suspensie duce la un nivel încă neatins până acum legendara îmbinare de confort și sportivitate pentru care marca este recunoscută în lume.

De asemenea, pentru noua generație Porsche Panamera a fost elaborat și adus la formă funcțională un concept cu totul nou referitor la asistarea conducerii și optimizarea comportamentului dinamic. Noul Panamera dispune standard de suspensie pneumatică având două camere ale căror supape sunt gestionate de softul Porsche Active Suspension Management (PASM). Tehnologia cu două supape separă treptele de compresie și destindere pentru controlul amortizoarelor și, prin urmare, acoperă o plajă și mai largă între confort și sportivitate. Sistemul atenuează sesizabil impacturile cauzate de denivelările transversale și cariile drumului, asigurând, în același timp, mai multă stabilitate în regim de conducere dinamică. Manevrabilitatea mașinii poate fi îmbunătățită și mai mult prin intermediul direcției pe patru roți, propusă opțional.

Dincolo de asta, sistemul inovator Porsche Active Ride este oferit opțional pentru modelele E-Hybrid ale noii generații Porsche Panamera. Acest sistem depășește alte concepte de suspensie în toți parametrii relevanți. Elementele sale de bază sunt amortizoarele active nou dezvoltate – tot cu tehnologie cu două supape – fiecare având o pompă hidraulică acţionată electric. Această configurație asigură instantaneu o compensare a solicitării la nivelul amortizorului în funcție de intensitatea șocului preluat și, prin urmare, poate să dozeze fulgerător răspunsul suspensiei, cu acuratețe extremă pentru toate oscilațiile pe care le produce profilul drumului.

Marca din Zuffenhausen oferă un total de patru grupuri motopropulsoare de tip E-Hybrid pentru noua generație Porsche Panamera, ca răspuns la cererea mare pentru acest gen de propulsie. Toate variantele E-Hybrid beneficiază de performanțe, autonomie și eficiență mai mari. Porsche Panamera Turbo E-Hybrid va fi disponibil chiar de la lansarea seriei pe piață. Inima sistemului său de propuslie este un motor V8 turbo de 4,0 l revizuit fundamental. Puterea noului motor electric integrat este de 140 kW (190 CP). Împreună, cele două creează o putere a sistemului de 500 kW (680 CP). Cuplul sistemului atinge un nivel impresionant, de 930 Nm.

Porsche a integrat motorul electric în carcasa transmisiei PDK cu dublu ambreiaj și 8 trepte, complet reproiectată. Renunțatrea la o carcasă separată a motorului electric economisește aproximativ cinci kilograme dinmasa proprie a mașinii. În plus, integrarea unității electrice în circuitul de lubrefiere al transmisiei optimizează, de asemenea, echilibrul termic al ansamblului și favoirzează o putere continuă mai mare pentru motorul electric.

Porsche Panamera Turbo E-Hybrid sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde și se mândrește cu o viteză maximă de 315 km/h. Capacitatea bateriei sale este acum de 25,9 kWh. Faptul permite o autonomie electrică de până la 91 km în ciclul combinat WLTP sau 83-93 km în condiții de oraș. Un nou încărcător AC integrat de 11 kW scurtează timpul de încărcare până la 2 ore și 39 de minute.

Variantele Porsche Panamera și Porsche Panamera 4 vor completa oferta în momentul lansării. Modificările la presiunea de supraalimentare, debitul injecției de combustibil și sincronizarea aprinderii optimizează performanțele motorului turbo V6 de 2,9 litri. Acum, acesta generează 260 kW (353 CP) și 500 Nm de cuplu – o creștere de 17 kW (23 CP) și 50 Nm față de predecesorul său. Ca rezultat, se scurtează durata sprintului până la 100 km/h la 5,2 secunde și crește viteza maximă la 272 km/h. Panamera 4 diespune, desigur, de tracțiune integrală, putând să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,8 s. Viteza sa maximă: 270 km/h.

Noul Porsche Panamera păstrează liniile și proporțiile caracteristice seriei. Automobilul măsoară 5.052 mm în lungime (versiunea Executive: 5.202 mm), are 1.937 mm în lățime și 1.423 mm în înălțime (Executive: 1.428 mm). Designul  îi conferă sedanului sport un aspect și mai expresiv și sportiv. Marginile exterioare ale lunetei sunt la același nivel cu conturul caroseriei, creând linii armonioase în spatele mașinii.

Conceptul de cockpit Porsche Driver Experience prezintă un echilibru redefinit între elementele de control digitale și cele analoage. Maneta selectorului de viteze se află în dreapta volanului. Comutatorul pentru modurile de conducere Normal, Sport și Sport Plus este lesne accesibil pentru șofer. Aceasta înseamnă că nu trebuie să-și ia ochii de la drum pentru a regla selecta modurile de conducere și a activa/dezactiva sistemele de asistență.

Un afișaj opțional situat în fața scaunului din dreapta îl integrează pe pasager în experiența de conducere. Ecranul de 10,9 inchi poate să afișeze datele privitoare la funcționarea vehiculului. De asemenea, pe acest ecran poate fi preluat sistemul de infotainment, fiind acceptat streamingul video în timp ce mașina este în mișcare. Pentru a se evita distragerea atenției celui care se află la volan, afișajul pasagerului nu poate fi văzut de pe scaunul șoferului.

Adaugă un comentariu