Celebra marcă britanică a prezentat coupé-ul Rolls-Royce Spectre, primul său automobil electric destinat comercializării.

Toate la timpul lor: în 1900, când pe drumuri coexistau autovehicule cu trei principii de propulsie – motoare cu ardere externă (abur), motoare cu ardere internă (benzină) și  electrice (astăzi li se spune EV) – fondatorul Charles Rolls a anticipat viitorul electric al domeniului auto.

Ca deținător al unui automobil Columbia Electric, el aprecia funcționarea sa curată și silențioasă. După mai bine de 120 de ani, viziunea lui s-a materializat în oferta Rolls-Royce prin modelul Spectre.

Conducerea mărcii din Goodwood ține cu toată convingerea ca automobilele RR să fie la înălțimea exigențelor celui mai pretențios segment de clientele de pe planetă. Ca urmare, Rolls-Royce Spectre este rezultatul unui amplu program de dezvoltare care a inclus peste 2,5 milioane de kilometri parcurși în teste, echivalând cu aproximativ 400 de ani de utilizare pentru un vehicul de lux.

Pentru debutul său în era electromobilității, Rolls-Royce a ales tema Ultra-Luxury Electric Super Coupé. Poate că silueta lui Rolls-Royce Spectre amintește de profilul modelelor Wraith, însă nimic altceva nu îl leagă evident pe Spectre de gama RR contemporană. Pentru că autonomia este în prezent unul dintre punctele sensibile ale EV-urilor și o rezistență aerodinamică redusă la înaintare constituie aici un avantaj, Rolls-Royce Spectre are cel mai redus coeficient aerodinamic din istoria mărcii: Cx=0,25!

De asemenea, limitarea masei proprie este ceva de dorit la EV-uri, așa că Rolls-Royce Spectre are caroseria, cu tot cu structura sa autoportantă, fabricate din aluminiu. Integrarea marelui pachet de baterii în zona inferioară pe un cadru din elemente de rezistență din aluminiu extrudat a contribuit și la obținerea unei rigidități torsoinale fără precedent, superioară cu 30% față de a oricărui alt Rolls-Royce produs până acum.

Bineînțeles, eforturile creative uimitoare din planul tehnic își găsesc corespondență și în remarcabilele eforturi depuse pe plan estetic pentru a face din Rolls-Royce Spectre o realizare exclusivistă dincolo de orice discuție. Idee valabilă și pentru latura high-tech-digitală a mașinii, care vine cu noutăți impresionante la capitolul respectiv.

Autonomia WLTP este de 520 km, în condițiile în care Rolls-Royce Spectre cântărește 2975 kg. Lungimea sa este de 5453 mm, lățimea măsoară 2080 mm, iar înălțimea atinge 1559 mm. Probabil avem de-a face cu cel mai mare ampatament din lume întâlnit la un coupe: 3210 mm! Propulsia electrică mizează pe un cuplu de 900 Nm, puterea maximă fiind de 585 CP (430 kW). Pentru atingerea vitezei de 100 km/h cu plecare de pe loc sunt necesare doar 4,5 s. Primele livrări sunt așteptate în al patrulea trimestru al anului 2023.

Adaugă un comentariu