Ceva pe bune sau doar împachetăm frumos mesaje formale despre EV-uri? Nissan Max-Out Concept ne pune în fața acestei dileme.

Cum se înghite cel mai ușor și rapid neplăcuta, dar sănătoasa untură de pește? Aici nu-i nicio dilemă: sub formă de pastiluțe cu glazură colorată. Nissan Max-Out Concept pare a fi una dintre acele pastile care ar trebui să ne ajute să înghițim electrificarea industriei auto fără neplăceri sau regrete (poate unora chiar le place, ce știm noi?).

Cu alte cuvinte, vedeți cât de frumos poate să fie un roadster cu propulsie electrică? Desigur, Nissan Max-Out Concept este o splendoare, dar pentru că așa l-au făcut designerii, nu pentru că are propulsie electrică. Performanțele ridicate ar trebui să fie subînțelese ca o consecință a propulsiei electrice, numai că – hei! – referitor la acestea nu s-a publicat nicio cifră, fie și eventuală. De fapt, conceptul are mai ales rolul de mascotă a evenimentului Nissan Futures care se ține între 4 februarie și 1 martie la sediul din Yokohama al companiei, referitor la viitorul mobilității.

Așadar, în cazul lui Nissan Max-Out Concept va trebui să ne mulțumim cu ceea ce se vede și nimic mai mult. Puritatea formelor sale ne amintește de faza în care designul auto a fost revoluționat prin anii 70-80. Pe atunci formele au căpătat mai multă claritate și funcționalitate ca niciodată, process însoțit de integrarea treptată în stilul mașinilor a unor elemente tratate până atunci distinct. Atunci barele au început să devină spoilere complete, iar farurile și luminile de poziție/semnalizare a direcției au devenit blocuri optice. În Europa, tendința a fost puternic susținută de studiourile italiene (în cap cu Bertone, Pininfarina și Italdesign). Dincolo de Oceanul Atlantic, „școala' dezvoltată sub orientările lui Bill Mitchell la GM a condus faza respectivă în creațiile americane.

Revenind, Nissan Max-Out Concept, impresia de sculptură dintr-un singur bloc de material împreună cu minimalismul formelor în ansamblu plus prezența bine evidențiată a detaliilor hightech compun un design ilustrativ pentru ideae unei noi trepte evolutive în istoria automobilului. Există destule apropos-uri digitale în stilul mașinii, dar totul rămâne cât se poate de concret. Părerea noastră: Nissan, dacă tot ai ajuns până aici, ar trebui să duci treaba până la un produs de serie. Cu ce fel de propulsie dorești (nouă ne-ar fi plăcut o platformă gen GT-R, dar știm că nu mai e politicos) …

Adaugă un comentariu

Articole similare