Coronavirusul pune pe butuci industria auto din România. Dacia și Ford suspendă producția

După cum era de așteptat sectorul auto din România nu poate scăpa neatins de măsurile declanșate la nivel european pentru combaterea coronavirusului.

Compania Ford a anunţat că îşi încetează temporar activitatea începând cu data de 19 martie 2020. Cei peste 6.000 de angajaţi de la uzina din Craiova vor intra în şomaj tehnic şi vor primi 78% din salariu.

Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a declarat marţi seara, la Digi 24, că se află în discuţii cu oficialii Ford de la Craiova pentru a găsi soluţii de ajutor, după cele două săptămâni în care compania va susţine din surse proprii plata şomajului tehnic.

“Am primit şi noi astăzi informaţia de la Ford. Compania va susţine primele două săptămâni şomajul tehnic. Suntem în discuţii cu Ford cum putem să ajutăm după aceea. Intenţia noastră este ca nicio companie, pe cât posibil, să nu fie afectată permanent în această perioadă, să susţinem toată industria să putem să trecem peste. Am un mesaj pentru celelalte companii care o duc mai bine în această perioadă şi sunt câteva companii care o duc mai bine: să-şi plătească impozitele la timp, pentru că acele impozite le vom redistribui către acele sectoare din economie care nu o duc foarte bine”, a spus Cîţu, conform unui material agerpres.ro.

Și Dacia  va opri începând de mâine producţia la uzina de la Mioveni, ca măsură preventivă în condiţiile epidemiei de coronavirus.

“De mâine de la ora 12 până pe data de 5 aprilie uzina Dacia îşi încetează activitatea, ca măsură preventivă. La Dacia nu există niciun caz de coronavirus, însă există angajaţi care au luat contact cu oameni din zone cu probleme şi care acum stau izolaţi la domiciliu”, a spus Ion Iordache, viceliderul sindicatului de la Automobile Dacia, citat de zf.ro

În această perioadă, conform contractului de muncă, angajaţii vor primi 85% din salarii, conform contractului colectiv de muncă.

Și Pirelli Slatina a anunțat suspendarea activității fabricii, în perioada 23-31 martie 2020, în contextul îngrijorărilor recente legate de răspândirea COVID-19, dar și a încetinirii solicitării produselor, pe piața auto.

Adaugă un comentariu