Denumire păstrată, dar tehnică de propulsie nouă! Porsche 911 Turbo S marchează și un salt la performanțe.

De la apariția primei generații Porsche 911 Turbo S, marca germană a avut întotdeauna grijă să menționeze în comunicatul oficial că avem de-a face cu un „allrounder' superior printre automobilele sport. Expresia are un anume iz de paradox, dar să examinăm mai atent situația.

Termenul „allrounder' vrea să spună că Porsche 911 Turbo S e o mașină înmatriculabilă pe care o poți conduce comod și liniștit în fiecare zi ca pe oricare alta. Cât despre cuvântul „superior' – nimic mai simplu: modelul Porsche 911 Turbo S 2026 poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 2,5 secunde (atunci când i se cere așa ceva). Cu alte cuvinte, avem de-a face cu o mașină extremă, dar care nu este solicitantă sau provocatoare în conducerea civilă curentă.

Porsche 911 Turbo S a devenit în timp susținătorul cel mai elocvent al acestei idei, iar acum îi ridică semnificația la un nivel fără precedent. Sistemul său de propulsie cu supraalimentare twin-turbo și tehnologie T-Hybrid este creditat cu puterea maximă de 711 CP, în timp ce cuplul maxim de 800 Nm este disponibil pe plaja de turație dintre 2300 și 6000 rpm. Puterea maximă este atinsă în intervalul de turație dintre 6500 și 7000 rpm.

Pe de altă parte, la performanțele sale excepționale contribuie în manieră determinantă hibridizarea reprezentată în acest caz prin sistemul T-Hybrid care funcționează la tensiunea de 400 V. Masa redusă a acestuia și puterea suplimentară de 61 CP în comparație cu ceea ce putea oferi modelul predecesor fac o diferență importantă: noul Porsche 911 Turbo S a reușit să parcurgă bucla Nürburgring Nordschleife într-un timp cu 14 s mai scurt!

Noul Porsche 911 Turbo S este cu doar 85 kg mai greu decât predecesorul său, în schimb adoptarea celor două eTurbos îmbunătățește evident spontaneitatea răspunsului la accelerație. Cât despre vigoarea accelerațiilor, la aceasta contribuie motorul electric integrat la nivelul cutiei de viteze PDK cu 8 trepte. Aerodinamca activă, tracțiunea integrală gestionată de PTM (Porsche Traction Management), frânele cu discuri Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) și rafinarea funcționării suspensiei au contribuit la ridicarea aptitudinilor dinamice specifice noului Porsche 911 Turbo S. Automobilul va fi expus la standul mărcii în premieră cu prilejul salonului IAA Mobility 2025.