Destule premiere conceptuale pentru marca franceză, prezentate sub forma lui Alpine A390. Asistăm la începutul unei ere noi!

Prin toate caracteristicile sale, Alpine A390 demonstrează că transformarea prin care trece marca sportivă a francezilor este radicală. Deși au în comun ideea sportivității și industrializarea la uzina din Dieppe, toate celelalte însușiri le separă pe reprezentanta tradiției sportive – Alpine A110, desigur – și pe A390 – cea mai recentă realizare a casei, reprezentând un viitor extrem de diferit, dedicat electrificării.

Înnoirile istorice cu care vine Alpine A390 pe fondul cunoscut al patrimoniului Alpine sunt: configurația caroseriei de tip crossover-fastback, dimensionarea compatibilă cu standardele clasei medii (ampatament de 2708 mm, lungime de 4615 mm, lățime de 1885 mm, înălțime de 1532 mm), propulsie 100% electrică și tracțiune integrală obținută prin amplasarea câte unui motor la fiecare dintre cele două punți. Propulsia funcționează la tensiunea de 400 V, pachetul de baterii având o capacitate de 89 kWh.

Cele două variante de putere, numite GT și GTS, mizează pe 400 CP și, respectiv, 470 CP. În privința caracteristicii de cuplu, vorbim despre 650 Nm și, respectiv, 808 Nm. În ambele cazuri, optimizarea distribuției cuplului la roți este asigurată electronic prin programul Active Torque Vectoring. Alpine A390 GT poate să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,8 s, în timp ce Alpine A390 GTS rezolvă aceeași probă în 3,9 s. Cât despre autonomie, A390 GT oferă 555 km, iar A390 GTS rămâne mai curând fără energie, acoperind 520 km.

Bineînțeles, Alpine A390 propune și un nou limbaj de design, dincolo de câteva elemente-semnătură pentru identitatea mărcii. Printre acestea se numără pavilionul arcuit, consolele scurte și proporția sugestiv-sportivă dintre înălțimea vitrajului și cea a porțiunii inferioare a caroseriei. Altfel, Alpine A390 se prezintă mai degrabă ca o sculptură contemporană dedicată dinamicii high-tech decât ca un automobil sportiv convențional. Va funcționa intenția francezilor de a-i aduce înspre Alpine pe numeroșii fani ai genului crossover-coupe cu propulsie electrică? Rămâne de văzut, mai ales că prețurile seriei Alpine A390 (încă necomunicate) nu vor fi dintre cele mai accesibile.

taguri
Articole similare