Programul Rabla 2009

Programul de innoire a parcului auto national are deja o luna de cand a debutat. Va oferim cateva detalii de baza despre cum puteti beneficia de acesta.

Programul „Rabla“ 2009 a inceput din data de 11 martie a acestui an si propune celor interesati suma de 3.800 RON in schimbul casarii unei masini functionale mai veche de 10 ani. Suma poate fi folosita ca avans pentru o masina noua, iar lista producatorilor si importatorilor autorizati in acest program se poate gasi pe pagina de internet a Ministerului Mediului si pe cea a Administratiei Fondului de Mediu.

Numarul masinilor pentru care se va acorda aceasta prima in anul 2009 va fi de 60.000 de unitati. In continuare, va prezentam principalii pasi pe care trebuie sa-i urmati pentru a beneficia de Programul „Rabla“.

Inscrierea la dealer
Persoana fizica, proprietar al unui autoturism uzat, care doreste inscrierea in program, pentru achizitionarea unui autoturism nou, trebuie sa aleaga un singur producator din „lista producatorilor validati“, la care se va prezenta pentru a solicita o „nota de acceptare“.

Duceti autoturismul uzat la un colector autorizat
Persoana fizica se va prezenta cu autoturismul uzat la un operator economic autorizat sa desfasoare activitati de colectare a vehiculelor scoase din uz, conform listei publicate pe pagina de internet a AFM. Lista operatorilor economici autorizati se publica in acelasi timp cu lista producatorilor validati.

Radiati masina veche
Persoana fizica trebuie sa obtina cate o copie legalizata dupa certificatul de inmatriculare si dupa certificatul de distrugere a autoturismului uzat, deoarece originalele vor ramane definitiv la Serviciul de Inmatriculari. Persoana fizica va trebui sa se prezinte la Serviciul de inmatriculari pe raza caruia este inscris in circulatie autoturismul uzat, in vederea radierii.

Reveniti la dealer cu urmatoarele acte: actul de identitate; certificatul de inmatriculare a autoturismului uzat, in copie legalizata; certificatul de distrugere a autoturismului uzat, in copie legalizata, eliberat de un operator economic colector autorizat; certificatul de radiere a autoturismului uzat, in original; certificatul de mostenitor, in copie legalizata, pentru cazul in care persoana fizica beneficiara este mostenitoarea proprietarului; nota de acceptare eliberata de producatorul validat, in original. In continuare, procedura se desfasoara identic unei operatiuni de vanzare-cumparare.

Conform modelului ales, veti primi factura pentru modelul pe care doriti sa-l achizitionati, din care se va scadea suma de 3.800 RON. Datele referitoare la plata facturii si livrarea masinii le veti stabili impreuna cu agentul de vanzari care se ocupa de dosarul dumneavoastra.

Dosarul se completeaza in termen de maxim 30 de zile din momentul inscrierii.

Adaugă un comentariu