Englezii de la McLaren insistă pe o cale la care alții renunță: cea a sportivității clasice.

Fără niciun fel de implicare electrică în actul propulsiei și fără să mizeze pe vreo caracteristică teribilă de putere sau cuplu, McLaren 750S vine ca o revizuire a celor mai bune lecții deja predate pentru construirea mașinilor sport de elită. Tratare conceptuală „lightweight', motorizare V8 amplasată longitudinal-central și tracțiune spate – McLaren ne arată ce poți scoate mai bun din această bine-cunoscută rețetă.

Nici măcar designul nu este neapărat epatant. Altfel, McLaren 750S a fost proiectat și realizat în urma revizitării și optimizării specificațiilor seriei 720S. S-a început prin adoptarea unor noi componente, mai ușoare, peste tot pe unde a fost posibil. Având caroserie de tip monococă din materiale compozite armate cu fibre de carbon, McLaren 750 cântărește numai 1277 kg (masă la gol).

Propulsorul V8 twin-turbo furnizează 750 CP și are o excelentă caracteristică de cuplu, a cărei valoare de vârf atinge 800 Nm. Rezultă o valoare de excepție a raportului putere/tonă, de 587 CP – nu există mai bine de atât în segmentul acestor supersportive, coupe-ul McLaren fiind cu 193 kg mai ușor decât cel mai ușor dintre concurenți.

McLaren 750S accelerează de la 0 la 100 km/h în 2,8 s și atinge 200 km/h în 7,2 s după plecarea de pe loc. Mărirea ecartamentului punții din față (comparative cu 720S) și optimizările aduse electronicii de stabilitate sunt de natură să asigure un comportament dinamic infailibil și o agilitate fenomenală.

Există și o variant decapotabilă, numită McLaren 750S Spider, dotată cu un așa-numit RHT (Retractable Hard Top). Aceasta cântărește 1326 kg (monococa nu a avut nevoie de ranforsări, dar plusul de masa vine de la pavilionul transparent culisant și sistemele adiacente). Decapotabila McLaren accelerează ceva mai încet de la 0 la 200 km/h, având nevoie de 7,3 s pentru a atinge viteza respectivă.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare