Prin cel mai proaspăt concept al mărcii Citroën, francezii plusează puternic la răspunsul unei întrebări esențiale: ce altceva mai poate face pentru utilizatori un automobil, în afară de a-i transporta din punctul A în punctul B în condiții rapide, sigure și plăcute? Practic, puțin lipsește ca să te poți muta cu familia la bordul lui Citroën ELO Concept (în condiții de locuire restrânse, ce-i drept).
Prin Citroën ELO Concept mizează totul pe cărțile versatilității fucționale și originalității creative. Vehiculul se adresează celor care simt nevoia să se distanțeze de convențiile actuale ale domeniului auto fără a renunța la nimic în privința foloaselor practice, din contră: sub forma lui Citroën ELO Concept, lor li se propune o funcționalitate semnificativ mai amplă decât cea la care te aștepți din partea unei mașini familiale cu lungimea de 4,10 m (așadar, obiectul nu sare din limitele de sus ale clasei mici/segmentul B).
Citroën ELO Concept poate primi la bord până la șase persoane în condiții lejere de ședere. Vehiculul a fost conceput pentru a rezolva necesitățile utilizatori săi pe tot parcursul zilei, ca un spațiu de odihnă, joacă sau muncă (nu toate simultam desigur) – asta datorită modularității sale complete și intuitive, dublată de posibilități de echipare neașteptate.
Citroën ELO Concept exploatează pe deplin avantajele unei arhitecturi 100% electrice, oferind un spațiu interior excepțional la un gabarit de factură mainstream-economică. Despre formă, se poate spune că este de minivan, însă despre design, încă nu s-au inventat termeni corespunzători în care să fie descris cu relevanță – aici, spiritul de pionierat al celor de la Citroën depășește orice s-a mai văzut în materie. Avem de-a face cu un vehicul capabil să se adapteze imediat cerințelor aflate mereu în schimbare ale unei vieți dinamice.
Cu ELO, nu omul se adaptează la mașină, ci mașina se adaptează oricând nevoilor sale. Versiunea standard are patru locuri, cu un scaun al șoferului poziționat central, care oferă o nouă senzație de vizibilitate cu un parbriz de 180° și o interfață modernă și ingenioasă, în timp ce pasagerii din spate se bucură de un spațiu imens. Scaunul șoferului poate fi rotit pentru conversații sau lucru, beneficiind de un suport dedicat. Și, dacă este necesar, două locuri suplimentare pot fi extinse pentru a transporta până la șase persoane. De asemenea, habitaclul poate fi transformat într-un spațiu de dormit pentru două persoane, dispunând de home cinema, o priză electrică standard și multe alte dotări. Astfel, Citroën ELO Concept revoluționează lumea mobilității și devine catalizatorul momentelor împărtășite cu partenerul, familia și prietenii.
Designerii au gândit în detaliu elementele acestui concept și au avut satisfacția de a-și împărtăși căutările, atrăgând doi parteneri capabili să prelungească demersul inițial. Aceștia sunt Decathlon, a cărui echipă de design și-a adus contribuția cu expertiza sa în sport și activități în aer liber; și Goodyear, care a dezvoltat noi anvelope inteligente concepute pentru un spectru larg de utilizare.
„ELO este un nou pas într-o perioadă excepțională pentru Citroën, marcată de reînnoirea completă a gamei în doi ani și de intrarea noastră în Campionatul Mondial ABB FIA Formula E. Citroën ELO este un laborator de idei care întruchipează perfect valorile mărcii și deschide perspective noi asupra liniilor de gândire actuale. Conceptul bifează toate căsuțele a ceea ce a fost ADN-ul mărcii timp de peste 100 de ani și ceea ce doresc să cultivăm în următorii ani: vehicule creative, îndrăznețe, accesibile, responsabile, ingenioase și dedicate bunăstării. Citroën ELO este complet în ton cu vremurile, oferind soluții concrete și inovatoare pentru a promova libertatea de mișcare și o viață mai bună. Stilul său exprimă prietenie și „joie de vivre', iar interiorul său ultra-modular este conceput ca un spațiu de locuit în sine. Este plin de caracteristici inteligente și tehnologii simple pentru a ușura viața de zi cu zi. ELO transmite un mesaj puternic care materializează viziunea noastră despre ceea ce ar trebui să fie Citroën', a declarat Xavier Chardon, CEO Citroën.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/12/Citroen-ELO_Concept-2025-wallpaper.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/11/cuplu-elegant-cumpara-masina-noua-21753.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)