Cel mai puternic motor cu patru cilindri din lume aparține lui Focus RS (VIDEO)

Ford Focus RS se bucură de 350 de cai-putere, dintr-un motor de 2,3 litri. Însă un atelier de tuning i-a „stors’ aproape încă pe atâta.

Citește și:

Toyota Prius primește cel mai urât pachet de tuning

Noul Mercedes GLE Coupé nu este suficient de lat pentru tine? Atunci încearcă un kit de tuning de la Lumma

Cea mai puternică versiune Focus a debutat cu cifre impresionante: 350 CP și 470 Nm, proveniți de la unitatea EcoBoost de 2,3 litri – un patru-în-linie supraalimentat care, în cazul lui Focus RS, își trimite puterea către toate patru roțile. Combină atributele de mai sus cu masa de 1,6 tone și vei obține un sprint 0-100 km/h de 4,7 secunde și o viteză maximă de 266 km/h. După multe standarde, toate aceste cifre sunt deloc de ignorat.

Însă, desigur, este loc de mai bine. De mult mai bine, dacă e să îi întrebăm pe cei de la Mountune, un atelier de tuning care s-a ocupat insistent de modificarea motorului EcoBoost de 2,3 litri. Rezultatele sunt nu altcumva decât impresionante; pe bancul de probe, motorul cu patru cilindri de 2,3 litri de la Ford a reușit să producă nu mai puțin de 684 CP și un cuplu de 767 Nm. Reprezentanții Mountune se întreabă – retoric, probabil – dacă nu cumva acesta este cel mai puternic motor cu patru cilindri (și injecție directă) din lume.

Desigur, de aici până la un Ford Focus RS cu 684 de cai-putere pe care să-l și vedem pe stradă este cale lungă; primul pas este găsirea unei transmisii compatibile care să poată să trimită eficient puterea către roți. Apoi, trenul de rulare ar trebui să sufere modificări majore pentru a putea prelua forțele. Trăgând linie la final, doar un pasionat de tuning ar vrea să treacă prin așa cheltuieli. Ca să nu mai vorbim de modul în care este afectată fiabilitatea motorului după așa doză de putere.

 

Adaugă un comentariu