Frankfurt – BMW i8

Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt și urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Prețul este 126000 € în Germania, 99125 £ în Marea Britanie și 135700 $ în USA, include TVA și nu include bonificația de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor țări.

Masa totală redusă a BMW i8 (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeaşi rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai uşor decât oţelul şi cu 30 de procente faţă de aluminiu. Principiul designului ultrauşor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.

Uşile sunt realizate dintr-o structură internă din CFRP şi un înveliş exterior din aluminiu, cântărind astfel cu 50% mai puţin decât o construcţie convenţională. Construcţia inteligentă a suportului din magneziu pentru panoul de instrumente aduce o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparaţie cu BMW Seria 6. În plus, rigiditatea structurală ridicată a structurii din magneziu permite reducerea numărului de componente, astfel că masa scade cu alte 10 procente. Tehnologia inovatoare a plasticului, utilizată la conductele de aer condiţionat, aduce o scădere cu 60% faţă de componentele convenţionale, îmbunătăţind totodată şi acustica datorită proprietăţilor de absorbţie a sunetului. Datorită faptului că electronica de putere şi electromotorul sunt conectate direct, cantitatea de cabluri necesare este redusă, în timp ce utilizarea parţială a firelor de aluminiu aduce o nouă scădere a masei.

De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic. Această tehnologie inovatoare, utilizată până în prezent în special la fabricarea terminalelor smartphone, are ca rezultat o rezistenţă foarte mare. Paravanul dintre compartimentul pasagerilor şi portbagajul BMW i8 constă în două straturi de sticlă ranforsată chimic, fiecare cu o grosime de numai 0,7 milimetri, cu o folie acustică între acestea. Pe lângă proprietăţile acustice excelente, un alt avantaj al acestei soluţii este scăderea masei cu aproximativ 50% în comparaţie cu sticla laminată convenţional.

BMW Group este primul constructor auto din lume care utilizează un proces ecologic pentru tratarea pielii. Pielea pentru suprafeţele scaunelor şi panoul de instrumente este tratată cu un extract din frunză de măslin. Acesta evită crearea reziduurilor de producţie care să afecteze mediul, oferind totodată pielii o calitate ridicată şi un aspect natural. Pielea de bovine provine exclusiv din Germania, Austria şi Elveţia, iar procesul natural de tratare are loc în Germania. Prin aceasta, distanţele faţă de locul de fabricare al BMW i8, uzina BMW din Leipzig, sunt foarte scurte.

Materialele textile utilizate în interiorul BMW i8 pentru elementele decorative de pe scaune şi uşi, tapiţeria acoperişului, covoraşe, echiparea montanţilor şi mochetă sunt produse printr-un proces inovator de reciclare. Granulele de poliester, care reprezintă materia primă, sunt produse din materiale precum PET-uri reciclabile şi sunt combinate cu lână virgină (40%) într-un proces special pentru a crea un material de acoperire de înaltă calitate. Producţia cheii pentru BMW i8 implică o altă formă inovatoare de producţie de materie primă; carcasa este realizată dintr-un biopolimer, bazat pe boabe de ricin. Uleiul extras din boabe este combinat cu fibră de sticlă (30%), rezultând un material extrem de robust şi de calitate înaltă.

Utilizarea vastă a CFRP este elementul central în conceptul revoluţionar de automobil pe care se bazează BMW i8, iar BMW Group este şi lider în acest domeniu al procesului de producţie. Folosirea CFRP la nivelul necesar pentru modelele BMW i este fără precedent în industria auto la nivel global. Pentru a superviza o uzină din SUA care produce fibră de carbon, BMW Group a dezvoltat un joint venture cu SGL Group. Fabrica este localizată la Moses Lake (statul Washington) şi reprezintă verigă importantă pentru producţia automobilelor BMW i. Aceasta asigură furnizarea către BMW Group de materiale de bază – de calitate şi produse sustenabil -, care sunt necesare pentru fabricarea componentelor CFRP. Fibrele de carbon produse la Moses Lake sunt transformate în laminate ultra-uşoare la Wackersdorf Innovation Park din Germania. Ulterior, acestea se transformă în piese şi componente CFRP în atelierele de presă ale uzinelor BMW din Landshut şi Leipzig.

Energia utilizată în producţia fibrelor de carbon la Moses Lake este asigurată exclusiv de surse locale de hidroenergie regenerabilă, care nu produc emisii CO2. Procese deosebit de eficiente sunt utilizate şi în alte faze ale producţiei automobilelor BMW i. Rezultatul este o reducere de aproximativ 50% a consumului de energie în comparaţie cu valorile medii – şi aşa, o referință în industrie – ale reţelei de producţie BMW Group şi o scădere de aproape 70% a consumului de apă. De exemplu, energia necesară pentru producţia maşinilor BMW i la uzina din Leipzig provine exclusiv de la o centrala eoliană, deci în totalitate surse regenerabile de energie. A fost pentru prima dată când turbine eoliene au fost instalate la o uzină auto din Germania pentru a asigura un mod de alimentare directă a halelor de producţie.

1. Design

Cu proporţii dinamice, linii sportive elegante, silueta joasă şi elementele inovatoare de design, BMW i8 reprezintă o nouă generaţie de maşini sport. Lansarea BMW i8 reprezintă prima maşină sport din lume ce a fost dezvoltată de la început sub umbrela dezvoltării durabile. Atât exteriorul, cât şi interiorul modelului cu 2+2 locuri întruchipează o abordare revoluţionară şi de pionierat a plăcerii condusului pentru care BMW este renumit. Liniile curate şi minimaliste, precum şi suprafeţele omogene subliniază statutul BMW i8 ca cel mai avangardist automobil din segmentul său.

Ca al doilea model de serie BMW i, BMW i8 dezvăluie şi versatilitatea limbajului de design care definește automobilele BMW i. Designul său semnalează uşurinţă, siguranţă, eficienţă şi plăcere pură a condusului – calităţi remarcabile pe care BMW i8 (maşină sport hibrid plug-in) le împărtăşeşte cu BMW i3, modelul propulsie integral electrică care a fost conceput pentru condus urban agil şi confortabil.

Cheia acestei versatilităţi este arhitectura inovatoare LifeDrive, care permite un nivel considerabil de libertate a designului automobilelor BMW i. Elementul central al modulului Life este celula pasagerilor din CFRP. Modulul Life este fixat în modulul Drive din aluminiu, care găzduieşte toată tehnologia pentru transmisie şi şasiu. Această divizare distinctivă este reflectată de exteriorul şi de interiorul automobilului prin stratificarea vizibilă şi împletirea diferitelor suprafeţe, cu o tranziţie tridimensională şi fluentă între modulele Life şi Drive, care accentuează apariţia dinamică a BMW i8.

Cu o lungime de 4.689 mm, o lăţime de 1.942 mm şi o înălţime de 1.293 mm, BMW i8 are proporţiile unei maşini sport tipice. Personalitatea dinamică este subliniată şi de capota lungă, elementele aerodinamice evidente, linia alungită a plafonului, consolele scurte şi ampatamentul de 2.800 mm. Combinaţia între aptitudinile sportive şi eficienţă se traduce prin designul modelului cu 2+2 locuri – având în prim-plan semnătura limbajului de design BMW i. Ecartamentul lat al maşinii (1.644 mm pentru puntea faţă, 1.715 mm pentru cea spate) completează prezenţa dinamică puternică pe care o generează proporţiile automobilului.

Design exterior

Structura de suprafeţe suprapuse și interconectate, evidențiată și printr-o combinație distinctivă de culori, contribuie la apariţia inconfundabilă a BMW i8. Acest principiu de stratificare permite ca formele aerodinamice să fie combinate într-un pachet elegant, în timp ce pasajele puternic conturate ale roţilor atrag atenţia asupra ecartamentului lat al BMW i8. Construcţia compactă, atât pentru motorul cu ardere internă, cât şi pentru electromotor, permite ca secţiunea frontală şi cea din spate să fie foarte joase, accentuând astfel flancurile extinse dinamic ale maşinii. Uşile, care se deschide înainte şi în sus precum aripile, adaugă un plus de dramatism la designul de maşină sport al BMW i8.

O particularitate a modelelor BMW i este “centura neagră”. La BMW i8, aceasta are forma literei V, pornită din capotă şi extinsă peste acoperiş în secţiunea spate a maşinii, unde încadrează secţiunea centrală a spoilerului spate. În partea din față centura neagră este încadrată de spoilerul şi de aripile în culoarea caroseriei, în timp ce în spate este suprapusă de montanţii “plutitori” ai acoperişului, care se extind peste stopuri. Un alt element al designului BMW i independent este pasajul aerodinamic determinat de linia geamurilor laterale. Acesta este continuat de linia în coborâre a acoperişului şi linia laterală trasată pe uși ce se ridică prin secţiunea spate a flancurilor spre muchia spoilerului spate.

Imaginea frontală a BMW i8 este dominată de sportivitate. Prizele largi de aer din eleronul faţă, aranjate pe mai multe niveluri, generează un sentiment puternic de profunzime. Grila BMW a radiatorului, foarte largă, se extinde până la farurile subţiri, ceea ce accentuează lăţimea BMW i8 şi poziţia orientată spre drum. Farurile LED integrale adoptă tradiţionala formă U a modelelor BMW i. Lumina pentru faza scurtă şi cea lungă este emisă de o lentilă poziţionată la exteriorul extrem al farului. Alături de aceasta este așa numita „Motorway Light” (lumina de autostradă), un far auxiliar care permite o rază de acţiune semnificativ îmbunătăţită când se conduce pe autostrăzi şi drumuri naţionale la viteze de peste 120 km/h. Designul tridimensional al sursei de lumină conferă un caracter sportiv.

Spatele este încadrat de pasajele sculptate ale roţilor. Luneta înclinată se deschide în sus, ceea ce permite un acces facil spre portbagajul aflat dedesubt. Stopurile, reflectoarele şi difuzorul spate formează un ansamblu vizual care consolidează apariţia puternică a automobilului. Asemenea farurilor, şi stopurile cu design complex au forma literei U, caracteristică BMW i. Semnalizatoarele sunt integrate deasupra stopurilor, în linia în coborâre a acoperişului. Toate luminile de la BMW i8 sunt echipate standard cu LED-uri.

Eficienţă vizibilă: optimizarea aerodinamică la nivel de detaliu

BMW i8 combină un coeficient aerodinamic (Cd) de 0,26 cu echilibrul aerodinamic remarcabil. Capota joasă, grila radiatorului aproape complet ascunsă, Air Curtains din eleronul faţă, pragurile laterale conturate, liniile laterale care determină pasaje aerodinamice şi galeriile de aer dintre stopuri şi cadrul acoperişului permit o orientare foarte eficientă a curentului de aer.

Roţile mari şi relativ subţiri, cu designul tradiţional optimizat aerodinamic, contribuie la eliminarea turbulenţelor de curgerea a aerului care pot afecta eficienţa – iar efectul este amplificat de aeroflapsurile poziţionate în spatele roţilor faţă şi în faţa celor spate. Definit cu precizie, fluxul de aer ce trece peste toate zonele caroseriei realizează un echilibru între rezistenţa aerodinamică şi portanţa gândită pentru a maximiza dinamica şi stabilitatea direcţională.

Vopseaua pentru panourile laterale ale caroseriei, partea frontală şi cea din spate ale BMW i8 poate fi aleasă dintre patru variante de culoare, trei dintre acestea fiind create exclusiv pentru BMW i. Toate finisările de culoare realizează un contrast evident cu „centura neagră”. Şi, în funcţie de culoarea aleasă, suprafeţele de accent de pe pragurile laterale, din partea spate şi de pe grila BMW a radiatorului vin într-una din nuanţele BMW i Blue sau Frozen Grey.

Design interior

Orientarea spre conducător specifică pentru designul cockpitului BMW este completată de elemente futuriste care evidenţiază calităţile dinamice şi masa redusă ale maşinii sport. Conducătorul, pasagerul din dreapta şi cei din spate au o poziţie foarte joasă – în stilul tradiţional al maşinilor sport – în scaune uşoare. Echiparea standard cu piele se extinde şi dincolo de suprafaţa scaunelor, la componente ale consolei centrale, la panoul de instrumente şi la panourile interioare ale uşilor. Utilizarea pielii tratată cu substanţe naturale, inclusiv extract de frunze de măslin, subliniază atât ideea de dezvoltare durabilă la BMW i8, cât şi exclusivitatea şi aspectul sportiv. Secţiunile CFRP expuse din celula pasagerilor, vizibile în jurul spaţiului de acces când uşile sunt deschise, subliniază conceptul de masa redusă.

Cu linii orizontale care accentuează lăţimea interiorului şi o structură determinată de principiul stratificării, panoul de instrumente de la BMW i8 creează o impresie de uşurinţă şi forţă. Dispunerea „straturilor“ tridimensionale suprapuse este completată de o schemă coloristică puternic contrastantă. Prin liniile curbate dinamic, abordarea stratificării se regăseşte şi în designul consolei centrale care găzduieşte levierul schimbătorului de viteze, controlerul pentru sistemul de operare iDrive, butonul start/stop, butonul eDrive şi cel Driving Experience Control. Afişajul central al sistemului iDrive are un design de tip flatscreen și o dimensiune generoasă cu o diagonală de 8,8 ţoli (22,35 cm). Un volan sport tradiţional, cu butoane multifuncţionale, şi un sistem de navigaţie Professional sunt incluse în dotarea standard de la BMW i8. Tot în echiparea standard este şi afişarea multifuncţională a instrumentelor, al cărei conţinut şi prezentare diferă în funcţie de modul de condus selectat.

Ca alternative la echiparea standard Neso, pentru interiorul BMW i8 sunt disponibile liniile de echipare Carpo şi Halo. În specificaţia standard, contrastul dintre suprafeţele negre din cockpit şi suprafeţele de piele de culoare Carum Grey deschis subliniază ideea de dezvoltarea durabilă. Suprafeţele de piele ale uşilor şi decoraţiunilor laterale sunt completate de repere textile funcţionale realizate din material reciclat. Opţională, linia de echipare Carpo este disponibilă ca versiuni de nuanţă deschisă sau închisă. Suprafeţele de piele tratată natural dispun de elemente perforate şi cusături contrastante subtile, care subliniază caracterul superior al materialului şi fabricaţiei. Suprafeţele colorate de pe panoul de instrumente, decoraţiunile uşilor şi consola centrală adaugă o amprentă finală la ambianţa futuristă. Prin linia de echipare Halo – şi ea opţională -, interiorul BMW i8 se bucură de o aură omniprezentă de lux şi sustenabilitate. Suprafeţele de piele de calitate superioară se combină cu accentele textile şi cusăturile contrastante de culoare BMW i Blue. Iar când vine vorba de culori exterioare, Dalbergia Brown închis şi Carum Grey deschis oferă contraste atractive. Linia Halo vine şi cu vopsea de înaltă calitate pentru anumite suprafeţe ale panoului de instrumente şi decoraţiuni ale uşilor. Inelul de accent pentru volanul îmbrăcat în piele are culoarea BMW i Blue pentru linia de echipare Halo, respectiv Satin Silver pentru alte variante.

2. Sistemul de propulsie şi experienţa condusului.

BMW i8 combină performanţele unei maşini sport de top cu economia de combustibil şi emisiile familiare mai degrabă pentru un model de clasă mică. Este bazat pe o arhitectură a automobilului care oferă platforma perfectă pentru un comportament agil datorită centrului de greutate dispus foarte jos şi unei distribuţii 50:50 a maselor.

Motorul cu ardere internă, cu trei cilindri, de la BMW i8 dezvoltă 170 kW/231 CP şi propulsează puntea spate, în timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP transmite puterea spre puntea față și este alimentat de energia acumulatorului litiu-ion care poate fi încărcat de la o priză normală. Într-un regim de condus cotidian, acest sistem hibrid plug-in permite o autonomie de până la 35 de kilometri şi o viteză maximă de 120 km/h în regim exclusiv electric. Cea mai puternică dintre cele două surse propulsează puntea spate şi este susținută electric de sistemul hibrid pentru a oferi plăcerea condusului specifică BMW, oferind în acelaşi timp un nivel fără precedent al eficienţei. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în doar 4,4 secunde, în timp ce consumul mediu de combustibil – calculat în ciclul de testare EU pentru automobile hibrid plug-in – este de 2,5 l/100 km. Emisiile CO2 sunt de 59 g/km.

Motor BMW TwinPower Turbo şi electromotor dezvoltat de BMW Group

Sistemul hibrid plug-in de la BMW i8, care cuprinde motorul BMW TwinPower Turbo combinat cu tehnologia BMW eDrive, oferă tot ce este mai bun din cele două universuri: potenţial deosebit pentru eficienţă îmbunătăţită şi caracteristici sportive de condus. BMW Group a dezvoltat intern atât motorul cu ardere internă şi electromotorul, cât şi electronica de putere şi acumulatorul.

Caracterul revoluţionar al BMW i8 este accentuat de o altă inovaţie: utilizarea unui nou motor cu ardere internă care va avea premiera odată cu acest model. BMW i8 este primul model BMW de serie care va fi propulsat de un motor pe benzină, cu trei cilindri. Agregatul cu turbocompresor este echipat cu cea mai nouă generaţie a tehnologiei BMW TwinPower Turbo. Este extrem de compact şi, la o capacitate de 1,5 litri, dezvoltă o putere maximă de 170 kW/231 CP. Puterea specifică rezultată – 113 kW/154 CP per litru de cilindree – este la acelaşi nivel cu cea a motoarelor ce echipează maşinile sport de înaltă performanţă şi este cel mai bun raport obţinut de un propulsor de serie produs de BMW Group.

Caracteristicile specifice ale noului motor cu trei cilindri derivă din cele ale motoarele BMW cu şase cilindri dispuşi în linie, recunoscute pentru furnizarea excelentă a puterii, pentru capacitatea de a urca în turaţii şi pentru rafinament. Tehnologia BMW TwinPower Turbo a motorului cu trei cilindri cuprinde un sistem de supraalimentare şi injecţie directă pe benzină cu injectoare de mare precizie poziţionate între supape, alături de control al admisiei de aer VALVETRONIC care îmbunătăţeşte eficienţa şi reacţia datorită gestiunii continuu variabile a cursei supapelor. O funcţionare foarte cursivă şi rafinată la turaţii reduse este asigurată printr-un ax de echilibrare și un amortizor integrat în cutia de viteze. Tehnologia BMW TwinPower Turbo şi frecarea internă redusă îmbunătăţesc atât consumul, cât şi caracteristicile de cuplu. Reacţia acceleraţiei este imediată, iar motorul cu trei cilindri ajunge rapid la cuplul maxim de 320 Nm.

A doua sursă de putere a automobilului este un electromotor sincron hibrid, dezvoltat şi construit de BMW Group special pentru BMW i8. Electromotorul dezvoltă o putere maximă de 96 kW/131 CP şi produce un cuplu maxim de aproximativ 250 Nm chiar de la demaraj. Specific unui motor electric, puterea de reacţie este disponibilă instantaneu la pornire şi continuă pe toate intervalele de sarcină. Tehnologia BMW eDrive rafinează şi îmbunătăţeşte principiul motorului sincron printr-un aranjament special şi dimensiunile componentelor producătoare de cuplu. Rezultatul este un efect de auto-magnetizare astfel încât câmpul electromagnetic generat la aplicarea curentului rămâne stabil chiar şi la turaţii foarte mari.

Acumulatorul special BMW i8 a fost dezvoltată şi produsă de BMW Group. Are un sistem de răcire cu lichid, oferă o capacitate maximă de utilizare de 5 kWh şi poate fi reîncărcat de la o priză normală, de la un panou (Wallbox) BMW i sau la o staţie publică de alimentare. De asemenea, acumulatorul poate fi alimentat cu ajutorul electromotorului la utilizarea frânei de motor.. Demarorul, responsabil de pornirea motorului, poate fi utilizat şi ca generator pentru încărcarea bateriei, puterea necesară fiind furnizată de motorul BMW TwinPower Turbo. Datorită acestor procese diferite se evită descărcarea bateriei BMW i8 şi se păstrează constantă posibilitatea rulării cu energie electrică. Autonomia în regim exclusiv electric este suficientă pentru a parcurge majoritatea traseelor urbane.

Puntea spate a BMW i8 este propulsată de motorul pe benzină prin intermediul unei transmisii automate cu şase trepte. Roţile faţă sunt acţionate de electromotor printr-o transmisie automată integrată cu două etape. Puterea maximă combinată de 266 kW/362 CP şi cuplul maxim total de 570 Nm furnizați cumulat către toate cele patru roți formează un sistem deopotrivă dinamic și eficient. Gestiunea inteligentă a sistemului de propulsie BMW i8 asigură o coordonare perfectă a celor două surse de putere. Datorită variaţiei puterii între motorul cu ardere internă şi cel electric, conducătorul beneficiază în orice moment de temperamentul sportiv al BMW i8, în acelaşi timp fiind maximizată eficienţa energetică a sistemului general. Utilizând cele două surse de putere, timpul de sprint (0-100 km/h) este de 4,4 secunde. BMW i8 atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic) care poate fi atinsă şi menţinută exclusiv de motorul pe benzină.

Repartiţia variabilă a puterii între punţile faţă şi spate, în funcţie de schimbarea condiţiilor de condus, permite o abordare foarte dinamică a virajelor. La intrarea în viraj, puntea spate beneficiază de mai multă putere. Pentru o accelerare energică la ieşirea din viraj, controlerul sistemului de propulsie revine la repartiţia de bază imediat ce unghiul de bracare devine mai mic.

Cinci moduri de condus prin atingerea unui buton.

BMW i8 oferă conducătorului posibilitatea de a ajusta reglajul transmisiei şi al suspensiei pentru a adapta experienţa condusului în funcţie de preferinţele personale. Pe lângă selectorul electronic al vitezelor pentru transmisia automată, conducătorul poate folosi şi butonul Driving Experience Control – o dotare familiară a celor mai recente modele BMW – sau, exclusiv la BMW i8, butonul eDrive. Astfel conducătorul poate alege unul din cele cinci moduri de operare: D pentru selecţie automată a treptelor în modurile COMFORT şi ECO PRO, modul SPORT, respectiv eDrive pentru condus pur electric – de asemenea cu alegerea modurilor COMFORT şi ECO PRO.

Butonul Driving Experience Control de pe consola centrală oferă două setări. La pornire este activat modul COMFORT, care oferă un echilibru între performanţe sportive şi eficienţă, cu acces nerestricţionat la toate funcţiile de confort. Alternativ, la atingerea unui buton, este activat modul ECO PRO, care – la BMW i8 ca şi la alte modele – susţine un stil de condus orientat spre eficienţă. Controlerul sistemului de propulsie coordonează cooperarea între motorul pe benzină şi electromotor pentru economie maximă de combustibil. La frâna de motor, sistemul de gestiune inteligentă a energiei decide automat, în raport de situaţia de condus şi starea maşinii, dacă să genereze energie la frânare sau să ruleze la liber prin decuplarea sistemului de propulsie. În acelaşi timp, modul ECO PRO programează şi funcţiile electrice de confort – aerul condiţionat, încălzirea scaunelor şi oglinzile retrovizoare încălzite – să opereze cu consum minim de curent – însă fără a compromite siguranţa. Autonomia reală a BMW i8, cu rezervorul plin şi acumulatorul complet încărcat, este de peste 500 de kilometri în modul COMFORT.

Modul SPORT oferă selecţie manuală secvenţială a vitezelor şi, în acelaşi timp, activează un reglaj foarte sportiv al transmisiei şi suspensiei. In SPORT reacţia acceleraţiei este mai rapidă şi este maximizat impulsul de putere de la electromotor. Şi pentru ca bateria să fie încărcată complet, modul SPORT activează şi generarea maximă de energie la utilizarea frânei de motor sau la frânare. La reîncărcarea bateriei cu ajutorul energiei cinetice a automobilului, funcţia de generator a motorului electric trece la o setare mai puternică. Totodată, timpii de schimbare a vitezelor sunt scurtaţi şi se trece la un reglaj mai sportiv pentru dotările standard Dynamic Damper Control şi servodirecţia electromecanică.

Modul ECO PRO al BMW i8 poate fi utilizat şi pe timpul operării în regim exclusiv electric. Atunci, maşina este propulsată doar de electromotor. Doar dacă nivelul acumulatorului coboară sub o anumită valoare sau la o acţionare bruscă a acceleraţiei (kickdown), motorul cu ardere internă este activat automat.

Dynamic Damper Control ca dotare standard.

Tehnologia superioară a şasiului şi suspensiei de la BMW i8 se bazează pe puntea faţă cu dublu braţ de control şi pe o punte cu cinci braţe de legătură, ale căror componente din aluminiu şi geometrie sunt configurate speciale pentru reduceri inteligente ale masei. Servodirecţia electromecanică oferă uşurinţă în manevrare în oraş şi precizia direcţiei la viteză mare specifică maşinilor sport, în combinaţie cu un consum extrem de redus de energie. Standard este oferit şi Dynamic Damper Control (controlul dinamic al amortizării): amortizoarele operate electronic îşi schimbă caracteristicile în funcţie de modul de condus ales pentru a furniza dinamica dorită.

Jantele CFRP reduc masa în zone critice.

Componentele şasiului de la BMW i8 sunt definite de construcţia loc cu masă redusă. Jantele disponibile standard la maşină – de 20 de ţoli, din aluminiu forjat – au design ultrauşor, optimizat aerodinamic. Jantele CFRP, dezvoltate exclusiv pentru BMW i8, pot fi comandate opţional şi permit o reducere suplimentară a masei într-o zonă a automobilului care joacă un rol foarte important când vine vorba de agilitate. Utilizarea jantelor din trei piese, realizate din acest material foarte uşor şi rezistent, reduce în mod direct masele nesuspendate şi produce o scădere a masei cu trei kilograme per jantă.

3. Siguranţă

Arhitectură LifeDrive, dezvoltată pentru BMW i, oferă o gamă unică de soluții pentru combinarea designului uşor inteligent şi a siguranţei – asigurând pentru ambele cel mai ridicat standard. Divizată orizontal, arhitectura LifeDrive constă din două module independente separate. Motorul cu ardere internă şi electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele şasiului şi funcţiile de structură şi de siguranţă sunt dispuse împreună în modulul Drive realizat din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor pentru modelul cu 2+2 locuri.

CFRP este cel mai uşor material care poate fi utilizat în construcţia unei caroserii fără a compromite siguranţa. Una din caracteristicile remarcabile ale acestui material high-tech este rigiditatea torsionară  impresionantă, pe fondul unei mase mai mici cu 50% faţă de a oţelului şi cu 30% în comparaţie cu aluminiu. Arhitectura LifeDrive şi proporţia ridicată a CFRP şi a aluminiului în construcţia automobilului permit un nivel nemaiîntâlnit în optimizarea maselor. Masa proprie a BMW i8 este de 1.490 kg, iar arhitectura LifeDrive are un efect pozitiv asupra distribuţiei maselor. Acumulatorul este poziţionat jos, în poziţie centrală, ceea ce conferă maşinii un centru de greutate coborât şi îmbunătăţeşte corespunzător siguranţa. Centrul de greutate de la BMW i8 este la doar 460 de milimetri de sol, mai coborât decât la orice alt modele BMW Group actual. Aceasta şi distribuţia aproape perfectă (50:50) a maselor între cele două punți asigură proprietăţi excelente de manevrabilitate.

Celula pasagerilor din CFRP

Arhitectura LifeDrive permite niveluri excepţionale de libertate când vine vorba de design al caroseriei. Rezistenţa structurală impresionantă a celulei CFRP a pasagerilor permite deschideri foarte largi ale uşilor, ceea ce asigură un acces confortabil spre scaunele din spate ale BMW i8. Ușile sunt realizate dintr-o structură internă din CFRP şi un înveliş exterior din aluminiu. Această construcţie este 50% mai uşoară decât o construcţie convenţională.

Arhitectura LifeDrive

Dezvoltarea arhitecturii LifeDrive şi versiunea folosită pentru BMW i8 încorporează cele mai noi cunoştinţe din cercetările de siguranţă şi accidente și răspunde cerințelor procedurilor internaţionale de testare la impact. Celula pasagerilor, foarte rezistentă, în combinaţie cu distribuţia şi absorbţia inteligentă a forţelor de impact, furnizează standarde optime de protecţie a pasagerilor. Chiar şi la un impact frontal la o viteză de 64 km/h (viteza de testare EuroNCAP), materialul foarte rigid permite ca celula de siguranţă a ocupanţilor să nu fie afectată, în timp ce structurile de aluminiu pentru protecţie în caz de accident – dispuse în faţa şi în spatele modulului Drive – furnizează protecţie suplimentară.

Rigiditatea impresionantă, combinată cu posibilitatea de a absorbi cantitatea enormă de energie, face ca CFRP să fie extrem de tolerant la daune. Chiar şi la viteze mari de impact, deformarea suferită este aproape inexistentă. Asemenea unui cockpit din Formula 1, acest material deosebit de rigid furnizează un spaţiu de supravieţuire foarte rezistent. Faţă de caroseriile din oţel, deformarea este mai mică. În plus, uşile pot fi deschise fără nici o problemă, iar interiorul rămâne intact.

În cadrul procesului de dezvoltare au fost simulate şi verificate şi scenarii de salvare. În testele standard de tăiere, procesul de salvare a pasagerilor dintr-un BMW i8 implicat în accident a fost, în unele cazuri, chiar mai simplu decât la automobilele convenţionale. Acest lucru se datorează şi componentelor caroseriei, realizate din CRRP, care sunt mai uşoare şi pot fi tăiate mai uşor decât oţelurile de înaltă rezistenţă.

Rezerve ridicate de siguranţă la un impact lateral

Caracteristicile impresionante de siguranţă ale CFRP ies în prim-plan şi la scenariile de impact lateral. În ciuda forţelor mari de impact şi a faptului că acestea sunt concentrate în suprafeţe relativ mici, materialul suferă doar deformări minore, iar pasagerii se bucură de o protecţie excelentă. Astfel, CFRP este perfect pentru utilizare în lateralele automobilului, unde fiecare centimetru de interior neafectat este deosebit de important. Cu toate acestea, există limite şi pentru CFRP. Dacă forţele aplicate trec de limita de rezistenţă a materialului, compozitul de fibre se sparge în componente individuale într-un proces controlat.

La testul Euro NCAP de impact lateral, în care un stâlp loveşte automobilul în punctul mort cu 32 km/h, CFRP îşi dovedeşte din nou capacitatea extraordinară de absorbţie. Modulul Life absoarbe întregul impact cu deformare minimă, garantând protecţie optimă a pasagerilor.

Conceptul de protecţie a pasagerilor este completat de echiparea standard pentru siguranţă. Airbagurile frontale şi cele laterale integrate în spătarul scaunelor, la care se adaugă airbagurile pentru cap/cortină pentru ambele rânduri de scaune, fac parte din dotarea standard care cuprinde şi centurile de siguranţă în trei puncte de prindere – cu opritor, pretensionare şi limitator de forţă pentru toate locurile.

Protecţie optimă pentru acumulatorul de înaltă tensiune

Structurile de aluminiu, active în caz de accident, din partea frontală şi din spate oferă o siguranţă excelentă pentru modulul Drive. La o coliziune frontală sau din spate, acestea absorb o mare parte din energia generată. Acumulatorul este amplasat sub podeaua din aluminiu a modulului Drive pentru protecţie maximă, unde, conform statisticilor, automobilele absorb cel mai mic nivel de energie la impact şi astfel experimentează cea mai mică deformare.

Sistemul de înaltă tensiune este conceput pentru a face faţă accidentelor dincolo de cerinţele legale, acumulatorul incluzând dotări care asigură managementul acestuia în caz de accident. Cea mai recentă serie de teste realizate de renumitul DEKRA E-Mobility Competence Center au fost extrem de vaste – de la modul în care se poate declanșa și propaga un incendiu, până la cum poate fi acesta stins sau poluarea produsă de scurgerea apei folosită la stingerea unui incendiu. Specialiştii au tras concluzia că automobilele electrice şi hibrid cu acumulatori litiu-ion sunt cel puţin la fel de sigure precum maşinile convenţionale. Pentru a asigura siguranţa maximă în caz de accident, acumulatorul este deconectat de la sistemul de tensiune, iar componentele conectate sunt descărcate când sistemul de prindere a pasagerilor este activat.

Costurile de reparaţie pentru modelele BMW i

Conform testelor efectuate de asiguratori şi de BMW Accident Research, în principal rezultă doar daune minore din majoritatea accidentelor. În aproximativ 90% din totalul accidentelor înregistrate, daunele sunt la nivelul exteriorului. BMW i8 ţine cont de acest aspect şi este placat de jur-împrejur cu elemente din plastic, prinse cu şuruburi sau cu cleme. Micile lovituri sunt absorbite fără a lăsa urme, aşa cum se întâmplă de obicei cu piesele metalice. Dacă este afectată vopseaua, nu apare rugină.

Dacă o secţiune exterioară trebuie înlocuită, aceasta poate fi efectuată rapid şi economic. Per total, costurile de reparaţie după accident sunt similare cu cele ale modelelor BMW convenţionale.

Metode de reparare “la rece” pentru piese din aluminiu, reperaţii cu economie de timp pentru componentele CFRP

Structura din aluminiu sudat a modulului Drive este reparată prin utilizarea metodelor “la rece” – lipire şi nituire. Aceste metode au fost utilizare cu succes în atelierele BMW încă din 2003.

În faza de dezvoltare a conceptului, posibilitatea de reparare a structurii CFRP de la modulul Life a fost în fruntea listei cu specificaţiile tehnice. De exemplu, numeroase secţiuni de reparaţii au fost definite pentru rama laterală. Dacă un prag lateral afectat trebuie înlocuit după un impact lateral, atelierul realizează o inspecţie vizuală şi o constatare a pagubelor, după care scoate doar secţiunea afectată a pragului lateral prin utilizarea unui instrument patentat de frezat. Componenta necesară a pragului este prelucrată la dimensiunile necesare, după care este montată pe automobilul deteriorat.

Orice dealer autorizat BMW i poate efectua reparaţii exterioare. Datorită particularităţilor modulului LifeDrive, vor exista centre de reparaţii în care angajaţi specializaţi vor repara maşinile cu daune la structura de aluminiu sau CFRP.

Faruri LED integrale ca dotare standard, lumini laser disponibile ca opţiune inovatoare

Automobilul este echipat standard cu faruri LED integrale, puternice şi eficiente energetic. În secţiunea inferioară, sursele de lumină sunt încadrate de o bară de forma literei U în care sunt integrate luminile de zi, luminile laterale şi semnalizatoarele. Stopurile cu design complex au şi ele forma U specifică modelelor BMW. Toate luminile de la BMW i8 sunt echipate standard cu LEDuri.

BMW i8 este primul automobil de serie din lume care dispune opţional de faruri laser inovatoare, care generează un fascicul alb, foarte luminos, care este plăcut pentru ochi. Lumina este creată prin conversia fasciculelor emise de mici diode laser prin intermediul unui material de fosfor fluorescent aflat în interiorul farului.

Lumina laser este monocromatică, ceea ce înseamnă că lumina are mereu aceeași lungime de undă. De asemenea, diferenţa de fază este constantă. În consecinţă, iluminarea cu laser poate produce fascicule aproape paralele cu o luminozitate impresionantă, ceea ce conferă o intensitate de 1.000 de ori mai mare decât a LED-urilor convenţionale. De asemenea, fasciculul poate fi reglat cu mare precizie. Eficienţa iluminării cu laser înseamnă că farurile laser consumă mai puţin de jumătate din energia farurilor LED, care sunt oricum foarte eficiente; iluminarea cu laser generează aproximativ 170 de lumeni (unitatea fotometrică a puterii luminoase) per watt, în condiţiile în care iluminarea cu LED produce doar aproximativ 100 lumeni per watt.

4. Conectivitate inteligentă pentru plăcere eficientă a condusului: BMW ConnectedDrive şi 360° ELECTRIC

Sistemele revoluţionare de asistare a conducătorului şi serviciile de mobilitate de la BMW ConnectedDrive, dezvoltate special pentru BMW i, contribuie la îmbunătăţirea plăcerii condusului şi, în egală măsură, a eficienţei automobilului. Conectivitatea inteligentă optimizează siguranţa, confortul şi utilizarea produselor de infotainment în maşină. De asemenea, permite conducătorului să se bucure la maximum de atributele de performanţă ale maşini sport hibrid plug-in, dar, în acelaşi timp, să păstreze consumul de energie – pe benzină şi în forma electrică – cât mai mic posibil. Astfel, BMW ConnectedDrive devine o extensie a strategiei Efficient Dynamics. Varietatea de soluţii pe care le oferă pentru îmbunătăţirea echilibrului dintre plăcerea condusului şi consumul de energie este unică la nivel mondial şi reprezintă o contribuţie suplimentară la caracterul revoluționar al BMW i8.

Mai mult, o gamă vastă de produse şi servicii din pachetul 360° ELECTRIC sunt disponibile pentru cel de-al doilea model de serie al mărcii BMW i. Portofoliul 360° ELECTRIC pune accentul pe încărcarea la domiciliu, la staţiile publice de realimentare, asistență rutieră şi integrarea în concepte inovatoare de mobilitate. Ca atare, promovează utilizarea confortabilă, sigură şi flexibilă a electromobilităţii.

BMW i8 este echipat cu un card SIM integrat care permite conectivitatea inteligentă necesară pentru utilizarea serviciilor de mobilitate de la BMW ConnectedDrive. Sunt oferite, de exemplu, servicii de navigaţie dezvoltate special pentru îmbunătăţirea mobilităţii electrice – cum ar fi Range Assistant cu hartă dinamică a autonomiei – alături de dotări familiare precum facilitatea de informare Concierge Services, funcţia Intelligent Emergency Call şi serviciul de muzică on-demand Online Entertainment. În plus, prin utilizarea terminalului smartphone, conducătorii pot utiliza aplicaţia BMW i Remote pentru a se putea conecta în orice moment cu automobilul. De exemplu, ei pot folosi telefonul pentru a controla procesul de încărcare a acumulatorului şi, în acest timp, să supervizeze pregătirea în avans a maşinii înaintea călătoriei.

Special adaptată pentru BMW i8, afişarea complet digitală a instrumentelor indică informaţiile privind viteza şi statutul automobilului într-un format şi în culori adaptate pentru a se potrivi cu modul de condus ales. Modul SPORT aduce forma circulară tradiţională a instrumentelor pentru vizualizarea vitezei şi a turaţiei. În modul COMFORT, afişajul “powermeter” înlocuieşte turometrul astfel încât conducătorul să păstreze viteza care îl menţine în regim electric, în timp ce modul ECO PRO adaugă un afişaj al eficienţei care încurajează un comportament de condus pentru maximizarea economiei de combustibil.

Disponibil standard, sistemul de navigaţie Professional este conectat cu o versiune a sistemului de gestiune proactivă a transmisiei care a fost dezvoltată special pentru BMW i8. Gestiunea transmisiei este configurată pentru a asigura utilizarea electromotorului cât mai mult posibil şi într-un mod cât mai inteligent din punct de vedere al eficienţei. Sistemul analizează traseul integral şi stabileşte gestiunea transmisiei, inclusiv strategia de generare a energiei, pentru a rula în regim exclusiv electric pe secţiunile cu viteză redusă. În acest fel se asigură, de exemplu, că acumulatorul are capacitate suficientă pentru a parcurge etapa finală a unei călătorii lungi – printr-o zonă rezidenţială – în regim 100% electric.

Datorită afişărilor speciale ale panoului de instrumente, conducătorul este informat permanent cu privire la autonomia rămasă (în kilometri) în regimul exclusiv electric. Funcţia de afişare a hărţii de la sistemul de navigaţie Professional conţine şi prezentarea dinamică a autonomiei care utilizează o diagramă (hartă a autonomiei) cu aria pe care maşina o poate acoperi în regim electric. Harta prezintă şi locaţiile cu staţiile publice de încărcare, ceea ce permite conducătorilor să-şi planifice călătoriile pentru a include o oprire pentru reîncărcarea acumulatorului. Prin aceasta, capacitatea suplimentară a bateriei este disponibilă pentru restul călătoriei şi poate fi folosită pentru continuarea drumului cu emisii zero sau pentru a maximiza performanţele dinamice ale maşinii prin utilizarea în tandem a electromotorului şi a motorului cu ardere internă.

Alte funcții BMW ConnectedDrive

Disponibil opţional, pachetul BMW ConnectedDrive de asistare a conducătorului cuprinde High Beam Assistant (fază lungă automată), cameră pentru mers înapoi, Surround View (vedere de jur-împrejur la parcare), Speed Limit Info cu afişare a zonelor cu depășirea interzisă, dar şi Collision Warning (avertizare de coliziune) cu recunoaştere a pietonilor şi funcţie de frânare.

Disponibile standard, farurile LED integrale de la BMW i8 au şi funcţiile de lumină de zi şi pentru viraje, cea din urmă luminând secţiunea de drum spre care virează automobilul. High Beam Assistant (fază lungă automată) contribuie şi ea la optimizarea vizibilităţii în orele. Sistemul foloseşte o cameră amplasată pe parbriz, în apropierea oglinzii interioare, pentru a detecta traficul din sens opus şi vehiculele din faţă astfel încât farurile să comute pe faza scurtă în timp util și să revină apoi la fază lungă în regim automat.

Sistemul Speed Limit Info (informaţii privind limita de viteză) afişează viteza maximă legală şi restricţiile de depăşire de pe tronsonul de drum. De asemenea utilizează informaţiile oferite de camera montată pe parbriz şi le compară cu cele din sistemul de navigaţie. Camera identifică indicatoarele rutiere de pe marginea drumului şi cele amplasate deasupra autostrăzilor. Siguranţa în traficul urban este îmbunătăţită prin Collision Warning (avertizare de coliziune) cu funcţie de frânare şi recunoaştere a pietonilor. Acest sistem poate fi utilizat la viteze de până la 60 km/h şi, în cazul în care există riscul unei coliziuni, emite o avertizare optică pe panoul de instrumente. Dacă aceasta nu este luată în seamă, o avertizare de urgenţă atrage atenţia conducătorului să intervină – un simbol intermitent şi un semnal sonor. În acelaşi timp este acţionată şi frâna.

La BMW i8, conducătorul beneficiază şi de serviciile BMW Head-Up Display, care proiectează pe parbriz datele importante pentru condus. Informaţii precum viteza maşinii, alerte de status de sistemele de asistare a conducătorului, mesajele Check Control, limitele de viteză şi restricţiile de depăşire sunt prezentate direct în câmpul vizual al conducătorului.

Opţiunea ConnectedDrive Services oferă conducătorului o serie de servicii bazate pe internet. Acestea include acces la portalul BMW Online, funcţia Online Entertainment şi utilizarea aplicaţiilor pentru funcţii suplimentare de confort şi infotainment. De asemenea opţional, sistemul Real Time Traffic Information (informaţii în timp real despre trafic) oferă avertizări în timp real privind ambuteiajele şi alte recomandări.

360° ELECTRIC: condus cu emisii zero în confort imbatabil

Pentru clienţii care au propriul garaj sau loc de parcare, BMW i poate oferi soluţii adaptate reunite în portofoliul 360° ELECTRIC pentru ca realimentarea la domiciliu sau la muncă să se facă sigur, simplu şi rapid.

BMW i oferă clienţilor un cablu de încărcare pe care să-l folosească la o priză specială şi un punct special de realimentare (BMW i Wallbox). Pe lângă furnizarea şi montarea acestui Wallbox, BMW i oferă întreţinere, consiliere şi alte servicii. Conectarea maşinii la o priză normală realimentează acumulatorul descărcat complet în mai puţin de trei ore, în timp ce folosirea BMW i Wallbox realizează procesul în mai puţin de două ore.

Pentru încărcarea acumulatorului, BMW i Wallbox generează o putere de 3,7 kW şi o intensitate a curentului de 16 A. Procesul de realimentare poate fi monitorizat pe afişajul din panoul de instrumente al BMW i8, precum şi pe smartphone prin aplicaţia BMW i Remote. Conducătorul poate vedea nivelul actual al bateriei şi autonomia electrică posibilă (în kilometri). Încărcarea poate fi iniţiată imediat sau programată pentru un anumit moment – de exemplu, pentru a utiliza electricitatea pe timp de noapte când tariful este mai mic. În plus, încărcarea bateriei de la BMW i Wallbox permite pregătirea habitaclului pentru călătoriile viitoare astfel încât conducătorul şi pasagerii să găsească temperatura optimă fără a fi necesară consumarea energiei din acumulator pentru încălzirea/răcirea interiorului.

Clienţii au şi opţiunea de a comanda BMW i Wallbox Pro. Printre beneficiile oferite de cea de-a doua versiune a punctului de încărcare sunt dotările suplimentare de confort. BMW i Wallbox Pro are un touchscreen color de 7,4 ţoli (18,8 cm) care optimizează gestiunea procesului de încărcare. Printre informaţiile afişate pe monitorul TFT sunt nivelul de încărcare al bateriei, cantitatea de energie cu care acumulatorul a fost alimentat şi datele privind precedentele cicluri de încărcare. Informaţiile privind timpii de încărcare şi consumul de energie pot fi citite în tabele sortate după utilizator sau automobil. Informaţia disponibilă poate fi transferată prin conexiune la internet – de exemplu, pentru comparare sau facturare. BMW i Wallbox Pro, care poate fi folosit de mai mulţi utilizatori, poate fi protejat cu coduri PIN împotriva utilizării neautorizate.

Această versiune a punctului de încărcare a fost concepută special pentru utilizare cu energie solară autogenerată. Pentru aceasta, BMW colaborează cu SOLARWATT pentru a oferi viitorilor clienţi ai unui automobil BMW i acces la garaje echipate cu panouri solare pentru încărcarea bateriei. În același timp și casa poate beneficia de energia solară produsă.

Prin iniţiativa 360° ELECTRIC, BMW i susţine şi utilizarea electricităţii din resurse regenerabile şi lucrează cu mai mulţi parteneri pentru a oferi o varietate de produse de energie verde. O alianţă strategică între BMW AG şi Naturstrom AG (furnizor de energie ecologică din Germania) va oferi clienţilor din Germania oportunitatea de a obţine un pachet de energie verde pentru utilizarea modelelor BMW i. Naturstrom AG furnizează electricitatea din surse integral regenerabile – cea mai mare pondere o au centralele eoliene. Aceasta înseamnă că acumulatorul de la BMW i8 poate fi alimentat cu energie generată cu zero emisii CO2.

Datorită colaborării cu operatorii parcărilor şi furnizorii de staţii publice de încărcare, BMW i garantează clienţilor un acces foarte simplu la infrastructura publică de realimentare. Împreună cu partenerii săi, BMW i asistă conexiunea dintre automobil, conducător şi mediul înconjurător, oferind utilizatorilor facilităţi pentru îmbunătăţirea confortului – precum afişarea staţiilor de încărcare disponibile în sistemul de navigaţie sau pe telefonul clientului, precum şi o metodă de plată simplă şi transparentă cu cardul ChargeNow. Acest card permite clienţilor să acceseze staţiile de realimentare ale diferiţilor furnizori şi oferă o modalitate de plată fără numerar.

Servicii inovatoare de mobilitate ca parte integrantă a BMW i

Serviciile de mobilitate pun accentul pe soluţii care fac mai eficientă utilizarea actualelor capacităţi de parcare şi pe sistemele de navigaţie cu funcţia de planificare a traseului intermodal de la BMW i ConnectedDrive care folosește în planificarea traseului și mijloace de transport în comun. Cea ce toate aceste servicii au în comun este că au fost concepute să ajute utilizatorii să ajunge la destinaţie rapid, în siguranţă şi confortabil.

Pe lângă aceasta, BMW Group a făcut investiţii strategice în furnizori de servicii inovatoare de mobilitate. Acum, acest obiectiv este gestionat de fondul de investiții BMW i Ventures, care a fost fondat la New York, la începutul anului 2011. Una din investiţiile făcute de BMW i Ventures a fost în MyCityWay. Compania cu sediul la New York oferă o aplicaţie de smartphone care oferă utilizatorilor informaţii despre transportul public, disponibilitatea parcărilor şi entertainment local – totul din peste 70 de oraşe. BMW i Ventures deţine şi o cotă din ParkatmyHouse, o piaţă online a locurilor de parcare private. Acest serviciu de gestiune flexibilă a capacităţilor de parcare uşurează problema deficitului de parcări pe drumurile publice.

5. Soluţii tradiţionale pentru mobilitatea viitorului: vânzări şi service.

Noile canale de vânzări BMW i vor asigura că accesul la gama de produse şi servicii este cât se poate de simplă, îndeplinind în special cerinţele tot mai mari ale clienţilor cu privire la flexibilitatea procesului de vânzare. Un angajament riguros pentru îndeplinirea preferinţelor clienţilor va deschide o experienţă complet nouă şi, în acelaşi timp, va diferenţia BMW i de concurenţă.

Comercializarea produselor şi serviciilor BMW i va fi realizată prin intermediul unui model inovator de vânzări multicanal care va fi implementat în mai multe modalităţi pe pieţe diferite. Pe lângă dealeri, acest model va cuprinde şi o echipă mobilă de vânzări, un centru de comunicare cu clienții (Customer Interaction Centre / CIC) şi vânzări pe internet. Toate aceste platforme noi sunt interconectate, astfel că prin procesul de cumpărare clientul poate alege – sau schimba – canalele de vânzări în funcţie de preferinţele sale. CIC oferă clienţilor consiliere specializată şi personalizată. Aceasta va include o gamă completă de informaţii despre serviciile de mobilitate şi dezvoltare durabilă.

Canalele tradiţionale de vânzări sub forma dealerilor BMW i autorizaţi vor continua să joace un rol important în comercializarea automobilelor. Nu toţi dealerii BMW vor comercializa şi modele BMW i. Ţinând cont de publicul-ţintă şi caracteristicile generale ale produsului, planul prevede concentrarea pe zonele cu cea mai ridicată cerere, precum marile zone urbane, unde vânzarea va fi gestionată de dealeri BMW i specializaţi. La lansare, este de aşteptat ca peste 10% din dealerii BMW din Europa să devină şi reprezentanţi BMW i.

Acumulatorul pentru electromotor este o componentă centrală a conceptului de automobil BMW i8, lucru valabil şi la BMW i3 – motiv pentru care nu presupune costuri suplimentare în preţul de achiziţie sau rata de leasing pentru maşină. Bateria a fost concepută şi dezvoltată de BMW Group pentru întreaga durată de viaţă a automobilului. Pentru acumulator, clienţii primesc o garanţie de opt ani sau 100.000 de kilometri.

Conceptul de vânzări pentru modelele BMW i include soluţii tradiţionale de finanţare şi leasing care sunt adaptate pentru cerinţele personale ale clienţilor şi astfel iau în calcul durate diverse ale ciclului de service şi kilometrii parcurși. Pe lângă acestea, serviciile financiare vor fi oferite la pachet cu o selecţie vastă de produse suplimentare adaptate la cerinţele speciale ale clienţilor BMW i. Aceştia vor putea alege dintre diferitele opţiuni şi vor forma un pachet care să le îndeplinească necesităţile.

Eficienţă maximă şi în privinţa costurilor de operare

În ciclul de testare EU, procesul de calculare a consumului mediu pentru automobilele hibrid plug-in ţine cont şi de utilizarea energiei disponibilă într-un acumulator complet încărcat. Toate acestea permit ca BMW i8 să obţină o economie de neegalat ţinând cont de performanţe; consumul mediu de combustibil este de 2,5 l/100 km. Din punct de vedere ecologic şi economic, cea mai eficientă modalitatea de a conduce BMW i8 este în regim pur electric, unde BMW i8 are o autonomie de aproximativ 35 de kilometri. Aceasta presupune un consum de energie de aproximativ 15 kWh/100 km. La un preţ mediu al energiei de 0,4 lei/kWh, rezultă un cost de circa 6 lei per 100 de kilometri. La actualele preţuri de combustibil, acesta este echivalentul a aproximativ 1 litru de benzină.

(sursă prețuri energie: http://www.enel.ro/ro/clienti/energiacasata/clientii_nostri/download/Tarife_consumatori_casnici.pdf)

Opţiuni de service de la BMW i

BMW i pune accentul pe oferirea unei reţele complete de centre de service pentru a asigura sati satisfacţia clienţilor şi pentru a îndeplini cerinţele specifice ale automobilelor BMW i în ceea ce priveşte autonomia. Activitatea standard de service poate fi realizată de reţeaua BMW existentă, în timp ce operaţiunile specifice modelului – la modulul din fibră de carbon Life şi la acumulatorul de înaltă tensiune – vor fi efectuate de personal specializat la dealerii BMW i autorizaţi.

Cu BMW i8, clienţii se pot bucura de un automobil fiabil, având şi un plus de încredere datorat posibilităţii de a apela non-stop serviciul de asistenţa – totul datorită unui sistem vast de servicii şi garanţii de mobilitate, precum şi dotărilor inteligente de confort. Pentru a avea certitudinea că BMW i8 rulează perfect în utilizare cotidiană, acumulatorul şi alte sisteme electrice sunt monitorizate continuu, chiar şi când maşina este condusă. În cazul unei defecțiuni, maşinile de asistență BMW Mobile Service sau atelierele de service pot diagnostica problema, pot indica piesele defecte şi pot prelua BMW i8 astfel încât să fie disponibil cât mai curând.

taguri
Adaugă un comentariu