Consecință a unui succes comercial apreciabil la nivel european, povestea seriei crossover-SUV VW T-Roc a primit o continuare. Proiectat în Germania pe baza platformei tehnice MQB A1 Evo și asamblat în Portugalia, Volkswagen T-Roc a debutat în 2017. Incluzând producția de după faceliftul din 2021, VW T-Roc a fost construit în peste două milioane de exemplare până în prezent.
Detaliu important: faptul că se bazează pe platforma MQB A1 Evo (Golf, A3, Cupra Leon) îi permite să primească tracțiune integrală și motorizări mai puternice, spre deosebire de cazul seriei VW T-Cross (gabarit apropiat, dar platformă MQB A0 – Polo, Fabia, Ibiza) care vine doar cu tracțiune față și motorizări cu orientare preponderent economică.
Cea de-a doua generație VW T-Roc este prima linie de produse Volkswagen a cărei gamă completă de motorizări constă exclusiv din sisteme de propulsie hibride. Cele mai mari așteptări de vânzări se leagă de motorul turbo de 1,5 litri, în varianta mild hybrid de 48 V (1.5 eTSI). Acesta va fi oferit în două niveluri de putere, cu 85 kW (116 CP) și 110 kW (150 CP). Ambele versiuni ale motorului 1.5 eTSI, utilizate pentru prima dată la seria T-Roc, sunt avansate ca și concept al eficienței: funcția de recuperare transformă energia cinetică în energie electrică și o stochează într-o baterie compactă litiu-ion. Astfel, motorul cu ardere internă poate fi dezactivat în mod repetat pe parcursul unei călătorii, iar modul „sailing' rezultat economisește combustibil și reduce emisiile. Dacă motorul cu patru cilindri este în funcțiune, alimentarea pentru doi cilindri va fi cât mai des posibil sistată. În plus, impulsul electric al sistemului hibrid optimizează prestațiile la demaraj, deoarece un electromotor ISG (Integrated Starter-Generator) de 48 V acționat prin curea, contribuie cu un cuplu electric suplimentar de până la 56 Nm pentru a reduce sarcina motorului cu benzină.
Ce spuneam la început despre includerea unor motorizări puternice în oferta lui VW T-Roc: în 2026, două noi dezvoltări hibride își vor face debutul sub capota SUV-ului de segment B al mărcii germane: un motor pe benzină turbo de 2,0 litri cu sistem mild hybrid de 48 V (2.0 eTSI) și un sistem full hybrid de 1,5 litri (Hybrid). Aceste noi sisteme de propulsie vor fi, de asemenea, disponibile în câte două niveluri de putere. Propulsorul 2.0 eTSI va fi standard cuplat la tracțiune integrală 4MOTION. Versiunea 2.0 eTSI 4MOTION cu 150 kW (204 CP) va fi lansată prima.
Spre sfârșitul anului viitor, va urma noua și performanta versiune emblematică de top a liniei de produse SUV, cu această tehnologie de propulsie: T-Roc R 4MOTION, dezvoltat de marca premium de performanță Volkswagen R. Tot în 2026, cele două noi motoare full hybrid de 1,5 litri cu tracțiune față și puteri de 100 kW (136 CP) și 125 kW (170 CP) vor completa gama. Oferta de motorizări a noului VW T-Roc va fi astfel formată din șase versiuni – patru cu tracțiune față și două cu tracțiune integrală, toate disponibile cu cutii de viteze automate.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/11/Volkswagen-T-Roc-2026-wallpaper.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/12/VW-T-Roc-022.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/01/VW-T-Roc-facelift-1.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2020/03/comparativ-MQB-023.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)