Grupul Renault își anunță extinderea parteneriatelor tehnologice cu Google și Qualcomm

Renault alege să continue pe drumul tehnologic alături de giganți consacrați precum Google și Qualcomm privind vehiculele viitorului “Software Defined Vehicles”. Vorbim în continuare despre detaliile acestor parteneriate.

 

Renault și Google

Renault Group și Google anunță o nouă etapă a parteneriatului lor odată cu semnarea unor noi contracte privind concepția și realizarea arhitecturii digitale a așa-numitului «Software Defined Vehicle» (SDV) și consolidarea procesului de digitalizare a grupului. Cu aceste noi acorduri, cei doi parteneri vor dezvolta, pe de o parte, un ansamblu de componente soft onboard și offboard dedicate platformei SDV, iar pe de altă parte vor aprofunda sinergiile și modurile de utilizare în cadrul strategiei «Move to Cloud» a grupului.

Această colaborare în domeniul cloud computing, inițiată în 2018, primește acum un nou impuls prin crearea unei veritabile replici digitale a vehiculului (Digital Twin) dotată cu cele mai avansate tehnologii de Inteligență Artificială (IA) pentru a facilita integrarea continuă a serviciilor în vehicul și crearea celor mai noi aplicații onboard (In-Car Services) sau offboard. În viitor, grupul își va transforma întregul model operațional în cloud pentru a deveni mai agil, mai performant și mai rentabil.

Renault Group va extinde utilizarea tehnologiilor Google Cloud pentru «Software Defined Vehicle» și va putea astfel gestiona mai bine obținerea de date și analiza acestora, într-un mod securizat și confidențial. Primele exemple de utilizare în curs de dezvoltare includ:

1. Mentenanța predictivă pentru a detecta și corecta mai bine defectele în timp aproape real, dacă e necesar.
2. O experiență personalizată la bordul vehiculului (In-Car services) pentru adaptarea la stilul de condus, la destinațiile frecvente (stații de încărcare electrică), etc.
3. Modele de asigurare bazate pe modul de utilizare al vehiculului și pe comportamentul real la volan al șoferului.

Cu ajutorul sistemului de exploatare al «Software Defined Vehicle» și al Car Data Platform, Renault va fi în măsură să monitorizeze și să analizeze modul de folosire al vehiculului pentru o mai bună înțelegere a comportamentelor și nevoilor clienților, pentru a le oferi servicii cu adevărat individualizate și adaptate așteptărilor acestora, cu respectarea normelor de siguranță și de confidențialitate în vigoare.

 

Renault și Qualcomm

Renault Group și Qualcomm Technologies, Inc. au anunțat că cele două companii vor extinde colaborarea lor tehnologică prin planul de a furniza o arhitectură computerizată centralizată pentru următoarele generații de vehicule definite de software. Aceste platforme performante dedicate industriei auto vor fi bazate pe Snapdragon Digital Chassis al Qualcomm Technologies și vor oferi soluții pentru cockpit-ul digital, conectivitate și sistemele avansate de asistență la conducere (ADAS). Companiile au anunțat de asemenea că Qualcomm Technologies, sau unul dintre asociații săi, vor investi în Ampere, compania Grupului dedicată vehiculelor electrice și software-ului.

Ca o extensie a colaborării deja existente între cele două companii, Renault Group și Qualcomm Technologies au planificat oferirea următoarei generații de arhitectură SDV care folosește soluții extinse și flexibile pentru a răspunde nevoilor și cerințelor legate de autovehicule, aflate în permanentă evoluție.

Din 2026, vehiculele Renault vor integra platforma SDV, incluzând noua generație Snapdragon Digital Chassis, dezvoltată pentru a fi utilizată în noile cockpit-uri cu Android și care va transforma experiența la bord într-una personală și imersivă. Platforma centralizează și alte funcții ale vehiculului, precum sistemele avansate de asistență la conducere (ADAS), caroserie, șasiu, conectivitate, telematică, Power Line Communications (PLC), siguranță și securitate cibernetică în unitatea de control computerizată. Acest lucru va optimiza costurile de hardware și software, permițând conectarea cu interfața de control, care asigură interacțiunea cu actuatorii vehiculului. În paralel, arhitectura SDV este concepută astfel încât să poată fi utilizată și de alți producători de vehicule.

Colaborarea tehnologică dintre Renault Group și Qualcomm Technologies a început în 2018. De atunci, Renault a utilizat soluția Snapdragon Cockpit Platforms pentru sistemul multimedia OpenR Link de pe Noul Renault Megane E-Tech Electric și intenționează să utilizeze Snapdragon Digital Chassis pentru a extinde conectivitatea vehiculelor pe viitor.

Adaugă un comentariu