Honda Civic 1.6 i-DTEC: O şansă în plus la succes

După ce a lansat Type-R şi variantele turbo pe benzină, Honda extinde gama de motorizări ale noului Civic cu ceea ce lipsea: un motor diesel.

Sigur, un motor diesel de 120 de cai-putere nu pare ceva nemaipomenit, însă trebuie intrat mai mult în detalii: structură de aluminiu cu pistoane de oţel, o turbină cu design nou, mai puţine vibraţii, mai puţine emisii şi consum mai mic. Propulsorul este cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte care merge lin, însă marea noutate urmează în curând: o cutie automată cu 9 trepte – pentru prima dată montată într-o maşină cu tracţiune pe o singură punte. Acest termen coincide şi cu perioada de la care noul Civic diesel va fi disponibil în România – în a doua jumătate a acestui an.

A zecea generaţie Civic este fabricată în Europa şi japonezii au vrut acest model la un nivel de calitate tipic Bătrânului Continent', desi ne putem închipui cu toţii că standardele japoneze sunt oricum destul de înalte.

Să trecem la condus. Dieselul de 1.6 litri este silenţios şi noul Civic accelerează liniar, uneori dând senzaţia de benzină. Transmisia manuală cu 6 trepte se potriveşte din plin, cursa schimbătorului este scurtă şi micul levier al cutiei de viteze este plăcut şi la vedere. Stabilitate foarte bună şi performanţe cel puţin decente oferite de noua motorizare – 9,8 secunde până la 100km/oră şi o viteză maximă de 201 km/oră, accentul fiind pus pe confortul la bord, emisii (93 g/km) şi consum: Honda se laudă cu 3,5 litri mixt şi ţine foarte mult la acest rezultat.

Interiorul este spaţios, iar portbagajul are 414 litri, mai mult decât majoritatea concurenţilor din segment. Calitatea finisării la interior este peste medie, tipic Honda, un minus la acest capitol fiind plasticul butoanelor de pe volan. Altfel, planşa de bord este ergonomică, climatizarea se poate controla şi manual, şi automat, are şi frână de mână tip buton şi sistemul Brake Hold, ca să nu stai mereu cu piciorul pe pedala de frână la semafor. Cadranele sunt atipice, cu turometru în prim-plan şi vitezometru digital, indicatoarele laterale fiind o combinaţie analog-digital. Să nu uităm de zona de încărcare prin inducţie, precum şi de display-ul color de mari dimensiuni care integrează navigaţia, sistemul audio şi alte funcţii ale maşinii. Cu motorul pe benzină de 1.5 litri şi 182 de cai-putere, plus designul agresiv şi spaţiul interior masiv, Honda Civic era una dintre cele mai reuşite maşini din clasa ei. Prin adăugarea propulsorului diesel, Honda deschide uşa către o nouă clientelă.

Verdict

Cu motorul pe benzină de 1.5 litri şi 182 de cai, plus designul agresiv şi spaţios, Honda Civic era deja una dintre cele mai reuşite maşini din clasa ei. Prin adăugarea propulsorului diesel, Honda deschide uşa către o nouă clientelă.

Adaugă un comentariu