Un tramvai imperial încape mai greu prin București – asta s-a desprins după probele de pe linia 41 cu un tramvai Astra Imperio.

În sfârșit, un demers normal, așa cum ar trebui să fie toate într-o țară normală: fabrica românească Astra Vagoane Arad are de onorat un contract de 100 de tramvaie destinate orașului București, capitala României. Începând din această toamnă, tramvaiele numite Astra Imperio ar trebui să circule pe foarte solicitata linie 41. Dar…

Probele desfășurate cu câteva zile în urmă cu un tramvai Astra Imperio au arătat că acesta are spațiu de trecere la limită prin câteva zone ale infrastructurii liniei 41. Tramvaiele Astra Imperio (lungime 36 m) sunt mai generos dimensionate și semnificativ mai bine dotate și configurate ergonomic decât cele aflate acum în exploatare în București și care reprezintă evoluții tehnice mai mult sau mai puțin îndepărtate de tramvaiele românești proiectate și produse înainte de 1989. Câteva dintre avantajele lor: podeaua complet coborâtă, deplasare silențioasă, climatizare (atât aer condiționat, cât și încălzire), wi-fi, supraveghere video, capacitate de 220 de călători, din care minim 56 pe scaune și dispozitive pentru transportul bicicletelor.

Contractul ferm pentru cele 100 de tramvaie Astra Imperio conforme specificațiilor cerute pentru București a fost semnat în mai 2021. Valoarea sa este de 850 de milioane lei, fiind vorba despre fonduri europene nerambursabile obținute prin programul Ministerului Dezvoltării. Tramvaiele noi vor circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 şi 55. Teoretic, călătorii care frecventează linia 41 ar trebui să aibe la dispoziție începând din septembrie noile tramvaie Astra Imperio.

Până atunci însă, Trustul de Clădiri Metropolitane trebuie să finalizeze reabilitarea unui număr de 14 stații de pe linia respectivă. Fără lucrările de reabilitare, adică refacerea peroanelor și prelungirea acestora la 40 de metri, tramvaiele Imperio nu pot fi puse în circulație deoarece lungimea stațiilor (33 m) este mai mică decât lungimea tramvaielor. Valoarea totală a investiției așa cum a fost aprobată în iunie prin vot în Consiliul General se ridică la 8 milioane lei, cu un interval de timp alocat lucrărilor de cel mult 4 luni. În total, pe linia 41, una dintre cele mai aglomerate din București sunt 22 de stații, din care STB a refăcut 8 peroane în 2021.

Foto: Astra Vagoane Arad, Clubul Feroviar, Victor Silaghi

Adaugă un comentariu

Articole similare