Interviu Pierpaolo Antonioli, Managing Director and Global Diesel Sector Executive Director Opel

În cadrul Salonului Auto de la Geneva am avut ocazia să stăm față în față cu Pierpaolo Antonioli, Managing Director and Global Diesel Sector Executive Director Opel.

 

Care este strategia viitoare pentru motorizările de cilindree mică? Aveți în plan dezvoltarea unui diesel cu trei cilindri?

Nu pot fi foarte specific despre programele viitoare ale dezvoltării motoarelor diesel. Ceea ce vă pot spune este că am schimbat sau optimizat toată gama de motorizări, începând cu noul 1.6 CDTI. Acum câteva săptămâni am lansat noua generație 2.0 CDTI, iar 1.3 CDTI este revizuit pentru Corsa. Apoi, ne gândit la viitor, spre anul 2020, când restricțiile privind emisiile de CO2 vor fi mult mai stricte. Mașinile sunt din ce în ce mai eficiente, motoarele mai mici și pot spune că dieselurile cu trei cilindri s-ar potrivi foarte bine în gama noastră în viitor. Nu pot răspunde direct, dar cu siguranță avem în vedere un astfel de motor. GM are deja un astfel de motor, de 1,0 litri, în India, unde este montat pe Spark. Suntem mulțumiți de comportamentul acestuia, vibrațiile și zgomotul sunt la un nivel foarte bun. De aceea, privim cu interes această soluție în viitor.
Dieselul 1.3 CDTI nu a trecut prin optimizări prea importante recent. Cum va evolua acesta în viitor?

Chiar dacă motorul a rămas la bază același, 1.3 CDTI integrează cele mai noi tehnologii și este foarte performant la capitolul emisii de CO2. Recent, am îmbunătățit semnificativ vibrațiile și zgomotul în funcționare, ceea ce aduce o îmbunătățire semnificatovă față de versiunile anterioare. Indirect, pot spune că acest motor este cumva legat și de prima întrebare.
La ce trebuie să ne așteptăm de la dieselul biturbo 2.0 CDTI? Concurența are deja motorizări mai puternice la acest nivel.

Este o tehnologie pe care o cunoaștem foarte bine, pe care o utilizăm de mulți ani și cu siguranță o vom dezvolta în continuare. Va exista o evoluție tehnologică pentru acest propulsor, chiar dacă nu pot spune mai multe în acest moment.
Cât de dificil și cât de scump a fost să îndepliniți normele Euro 6 la diesel?

Este o provocare să optimizăm dieselurile pentru normele Euro 6. Impactul noilor norme a fost foarte puternic pentru motorizările diesel. Trebuie să avem grijă la costuri, dar în același timp vrem să oferim și produse care să ne bucure clienții. A trebuit să lucrăm intesiv la injecție, combustie, la tratarea gazelor arse și la reducerea frecărilor componentelor interne. Acestea au fost punctele cheie la care ne-am concentrat. Pentru viitor trebuie să fim atenți la costurile pe care le implică atingerea noilor norme de poluare deoarece nu vrem ca ele să se reflecte asupra prețului pe care trebuie să îl plătească clienții noștri.

 

Pot fi sistemele hibride cu motoare diesel o soluție pentru viitor la Opel?

La modul general pot spune că mergem pe această linie și, personal, sunt un mare fan al sistemelor de propulsie hibride. Pentru viitorii cinci ani nu văd o obligativitate în a utiliza aceste sisteme în producția de serie, deoarece putem să îndeplinim normele de poluare fără ajutorul lor. După 2020 va fi nevoie de electrificare, dar asta nu însemană că vom merge direct spre sisteme plug-in hybrid complexe, ci spre unele mai simple. Ideea este că dacă vrei ca această tehnologie să ajungă în serie trebuie să ai grijă la costuri. Dieselurile sunt scumpe, iar adăugarea unui sistem hibrid ar face produsul final mult prea scump, ceea ce nu ne dorim. Evoluțiile motoarelor diesel actuale sunt suficiente până în anul 2020. Apoi, lucrurile se vor schimba treptat, mai ales că prețurile acestei tehnologii vor fi mai mici. În acest moment, la Torino, avem o echipă specială care se ocupă de dezvoltarea acestor sisteme hibride.

 

Adaugă un comentariu