Mai multe motorizări pentru Kia Stinger. Vine și în Europa

Kia Stinger a fost vedeta Salonului auto de la Detroit, luând publicul american prin surprindere. Cel mai spectaculos model al coreenilor va ajunge în primăvară și în Europa, iar pentru asta Kia a pregătit noi versiuni de motorizre, adaptate pieței europene.

Versiunea europeană a lui Kia Stinger, care va debuta în martie la Geneva, va dispune cu siguranță de o motorizare diesel, care se va alătura, în Europa, unității turbo de 2,0 litri. Cel mai probabil, unitatea diesel care va motoriza Stinger va fi derivată din cea de 2,2 litri care propulsează Kia Sorento și Hyundai Santa Fe.

Ca și în cazul acestor modele, puterea maximă va fi de 200 CP. Dieselul va fi completat de aceeași cutie automată cu opt rapoarte care e folosită și de versiunile pe benzină, puterea fiind transmisă către puntea spate. Nu este exclusă nici introducerea unui sistem de tracțiune integrală, deși acestea sunt, deocamdată, pure speculații.

O versiune hibridă a lui Stinger este mai mult ca sigur în dezvoltare, dacă e să dăm crezare declarațiilor directorului de marketing al Kia, Spencer Cho. Acesta a spus că, în ciuda arhitecturii cu amplasare longitudinală a motorului, platforma lui Stinger poate folosi multe dintre componentele sistemului hibrid de la Optima. Mai mult, acesta declară că o versiune full-electrică este, de asemenea, posibilă din punct de vedere tehnologic, chiar dacă în prezent nu există planuri concrete pentru a dezvolta un Stinger electric.

Gama de motorizări ar putea fi completată la vârf de o versiune mai puternică a unității V6, care ar putea dezvolta peste 400 CP. La urma urmei, Albert Biermann, șeful diviziei de performanță a Kia, care a dezvoltat Stinger, a fost până nu demult șeful diviziei M a BMW. El și-a exprimat în trecut dorința de a dezvolta un rival demn pentru M3.