Pe scurt, până unde poate să ajungă o mașină electrică pe autostradă? Exemplu: Kia e-Soul (204 CP).

Cea de-a treia generație a seriei Kia Soul reușește să ofere mai mult decât generațiile precedente fără să fi crescut în gabarit. Lungimea sa nu evadează din specificul clasei mici (4,195 m), dar în acest gabarit favorabil manevrabilității sunt integrate un habitaclu neașteptat de spațios și un portbagaj de 315 litri.

De acord, volumul util standard nu e dintre cele mai impresionante, însă rabatarea banchetei duce la degajarea unui volum total respectabil, de 1,34 mc! În cazul variantelor cu propulsie electrică e-Soul, flexibilitatea practică a caroseriei este însoțită de o masă proprie relativ redusă pentru o mașină electrică: 1682 kg (varianta de 204 CP).

Capacitatea bateriei (vorbim aici despre 64 kWh) rezolvă convenabil necesitățile legate de prestațiile mașinii. Accelerația de la 0 la 100 km/h în 7,9 s va fi apreciată, numai că o conducere dinamică va infirma foarte curând autonomia de 452 km (WLTP) comunicată oficial. Într-o conducere ponderată, nu neapărat lentă, acoperirea unei distanțe de 400 km este realizabilă. Totodată, devine clar că, spre deosebire de versiunea de bază (cu baterie de 39 kWh și putere de 136 CP), e-Soul de 204 CP este capabil să îndeplinească misiuni cu rază de acțiune decentă și dincolo de limitele orașelor. Cu titlu orientativ, amintim și prețul de listă al mașinii: 42.225 euro.

Autonomie în condițiile rulării cu viteza de 130 km/h – 280 km (test AUTO BILD – Germania)

Adaugă un comentariu

Articole similare