Pe scurt, până unde poate să ajungă o mașină electrică pe autostradă? Exemplu: Kia EV6 Long Range RWD.

Suntem convinși de asta la AUTO BILD: destulă lume a fost cumva dezamăgită de primele automobile electrice ale erei contemproane pentru că acestea nu au adus o schimbare conceptuală de ansamblu la fel de amplă precum cea de la nivelul propulsiei. Kia EV6 este o reușită totală din acest punct de vedere și nu degeaba a primit titlul european 2022 Car of the Year.

EV6 are sub caroserie platforma E-GMP a grupului Hyundai, purtătoare de propulsie 100% electrică la un nivel de performanțe demn de toată aprecierea pentru vremurile noastre. Secretul acestora ține, în primul rând, de conceptul de funcționare la înaltă tensiune (800 V) al tehnologiei integrate în platforma E-GMP. Acesta face posibilă încărcarea bateriei de 77,4 kWh a versiunilor Long Range de la 10% până la 80% în numai 18 minute. Ce-i drept, faptul necesită o sursă de 350 kW. Tot la o astfel de sursă, în 5 minute se poate încărca energie pentru 100 km. Această viteză de încărcare este comparabilă cu ceea ce oferă Porsche Taycan. Prețul de bază pentru Kia EV6 Long Range RWD este de 51.944 euro.

Latura dinamică a mașinii nu lasă de dorit. Poate că un cuplu de 350 Nm nu e ceva special în cazul unei mașini care cântărește 1985 kg (gabarit compatibil cu standardele clasei medii), însă nu uitați că propulsia electrică asigură acest cuplu pe întreaga plajă de turație a motorului, din clipa în care roțile s-au pus în mișcare. Ca urmare: Kia EV6 Long Range RWD este capabilă să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,3 s.

Acum, dacă tot e inovatoare, frumoasă și electrică, în ce măsură putem conta pe Kia EV6 când vine vorba de călătorii lungi și rapide? Cât de „long range’ este versiunea a cărei denumire include termenii respectivi? Oficial și în condiții optime, autonomia mașinii poate ajunge până la 585 km. Considerăm această cifră ca fiind cam prea optimistă, dar putem confirma că, într-o utilizare curentă care exclude conducerea rapidă incisivă, pot fi acoperiți 400-450 km. Proba autostrăzii a fost mai puțin entuziasmantă.

Autonomie în condițiile rulării cu viteza de 130 km/h – 305 km (test AUTO BILD – Germania)

Adaugă un comentariu

Articole similare