Cum arăta primul autobuz fabricat în România numit M.T.D. Câte locuri avea și pe ce linii a circulat

Rocar București, denumire adoptată din 1993, ca succesoare a întreprinderii Uzina Autobuzul București (UAB), a fost una dintre cele mai productive companii din România. La Rocar se fabricau autobuze și uzina era deținută de Statul Român. În mod ciudat însă, puțin sunt cei care știu că primul autobuz românesc nu a fost fabricat la Rocar, ci la uzina Vulcan și s-a numit “M.T.D.”.

Constructia de autobuze a început în anul 1956, prin fabricarea primului autobuz de tip “M.T.D.” (Mao Tze Dun), acesta fabricandu-se în serie din anul 1955 la uzina “Vulcan” din Bucuresti.

Caroseria din profile de tablă de oțel era construită la Atelierele Centrale ITB și era montată pe un șasiu de autocamion SR-101, prelungit cu longeron suplimentar. Autobuzul avea o lungime de 8,5 m, lățime de 2,52 m, înălțime de 2,92 m și dispunea de un motor Zis 120 de 90 CP. Autobuzul putea transporta 60 de persoane, dintre care doar 28 ocupau loc pe scaune.

Prototipul a fost executat de muncitorii, inginerii și tehnicienii atelierelor centrale l.T.B. Primul lot de 30 de autobuze a fost pus în circulație în București, pe liniile 31 și 47.

autobuz2

Foto: automobileromanesti.ro