După 50 de ani de la lansare, încă inspiră respect și admirație: Mercedes-Benz 450 SEL 6.9, o referință a fiabilității!

Anul 1975 a consemnat prezentarea variantei de vârf a generației Mercedes-Benz W116, a cărei producție începuse în 1972. Ca și cum celelalte versiuni nu ar fi dat un mesaj suficient de clar despre pretențiile de rafinament și lux ale seriei, la extremitatea superioară a acesteia a fost introdusă varianta Mercedes-Benz 450 SEL 6.9, finisată mai elaborat decât toate celelalte și dotată cu motorizare V8 a cărei cilindree – după cum spunea chiar denumirea automobilului – era de 6,9 litri.

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 capătă o semnificație aparte în istoria mărcii deoarece a fost ultimul model de a cărui dezvoltare s-a ocupat directorul de design Friedrich Geiger (cariera sa a început cu emblematicul Mercedes-Benz 500K din 1933), în timp ce sub capota din față top-modelului mărcii din Stuttgart de la jumătatea anilor 70 găsim o motorizare preluată de la legendarele limuzine Mercedes-Benz 600 și dezvoltată în continuare. Pe lângă acestea, faptul că Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 a fost prima versiune de automobil Mercedes-Benz al cărei proiect a purtat indicativul S-Klasse (de la „Sonderklasse' – clasa specială) deja trece în plan secund, ca o formalitate.

Motorul M 100 E 69 este argumentul suprem al lui Mercedes-Benz 450 SEL 6.9. Acest propulsor cu opt cilindri se bazează pe motorul V8 aspirat al limuzinei de prestigiu Mercedes-Benz 600 (W 100), destinată explicit numai stratului social de la nivel de șefi de state în sus. Alezajul cilindrilor a fost mărit de la 103 milimetri la 107 milimetri, dar cursa pistonului  fost păstrată, rezultând o cilindree de 6834 cmc. Acest M 100 modificat generează 286 CP la 4250 rpm și atinge cuplul maxim de 550 newton-metri la 3000 rpm. Transmisia automată cu trei trepte, deși fundamental aceeași ca la alte versiuni cu opt cilindri de 4,5 litri, a fost perfecționată pentru a gestiona puterea mai mare și cuplul crescut al motorului „șase-nouă'. După cum se poate observa, rafinamentul funcționării și longevitatea motorului au fost prioritare în fața obținerii unor specificații „macho'.

În intervalul dintre februarie 1975 și septembrie 1980, au fost produse exact 7380 de exemplare Mercedes-Benz 450 SEL 6.9. În zilele noastre, departamentul Mercedes-Benz Classic Genuine Parts deține un stoc extins de piese de schimb pentru acest model – fabricate în condiții pe care numai producătorul poate oferi. Piesel distribuite de Mercedes-Benz Classic Genuine Parts asigură cele mai înalte niveluri de calitate și autenticitate până la ultimul detaliu, împreună cu termene relativ scurte de livrare. Acest serviciu de piese de schimb ajută la menținerea clasicelor mărcii în stare autentică pe termen lung.

Articole similare