Trebuie să ne obișnuim cu ideea că există automobile în formă de SUV compact care, la finalul primului sfert de secol 21, se pot ridica din punct de vedere dinamic la nivelul tipic supersportivelor. Noul Porsche Macan GTS este un exemplu cum nu se poate mai relevant în sensul respectiv.
Asemenea lui Porsche Macan Turbo, noul Porsche Macan GTS dispune de cel mai puternic motor electric pe puntea spate disponibil pentru seria sa. Carcasa motorului măsoară doar 230 mm în diametru, are o lungime activă de 210 mm și are integrat un invertor pe bază de carbură de siliciu (SiC) de 900 amperi, extrem de eficient. În principiu, motorul furnizează 380 kW (516 CP), dar mărimea puterii crește până la 420 kW (571 CP) în regim overboost, cu Launch Control, situație în care cuplul maxim ajunge la 955 Nm. La fel ca la Macan Turbo, transmisia are un raport de demultiplicare de 9.0:1 și este special concepută pentru a rezista cuplului enorm al celor mai performante sisteme de propulsie.
Porsche Macan GTS oferă o autonomie WLTP mixtă de până la 586 kilometri. La o stație de încărcare rapidă adecvată, bateria de înaltă tensiune de 100 kWh poate fi încărcată de la 10% la 80% în doar 21 de minute, cu o capacitate maximă de încărcare de 270 kW.
Noul SUV compact de top al seriei Macan își valorifică puterea asemenea unei mașini sport autentice – combinând distribuția masei repartizată preponderent spre spate (48/52%), un centru de greutate jos și o gestionare inteligentă a puterii. Alături de sistemul de tracțiune integrală cu funcție electronică de gestionare a tracțiunii Porsche Traction Management (ePTM), programul Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) este inclus în dotarea standard. Blocarea diferențialului de la puntea din spate, controlată electronic, îmbunătățește tracțiunea și agilitatea.
Porsche Macan GTS se bucură de cel mai coborât centru de greutate din seria sa. Inginerii au perfecționat special suspensia pneumatică sport, care dispune de control al nivelului și de sistemul Porsche Active Suspension Management (PASM). Garda la sol, mai mică cu 10 mm decât la celelalte versiuni, și reglarea amortizoarelor și a barei antiruliu specifică modelului oferă o agilitate și o precizie excepționale în viraje. Acestea pot fi îmbunătățite și mai mult cu ajutorul direcției opționale pe puntea spate.
Caracterul emoțional al variantei Porsche Macan GTS se extinde și la sunetul său. Funcția Porsche Electric Sport Sound (PESS) oferă două profiluri sonore exclusive specifice modelului GTS, fiecare cu un caracter distinct în modurile „Sport' și „Sport Plus'.