Noul Hyundai Tucson a venit la Geneva cu două versiuni de propulsie hibride

vezi galeria foto

Principalul punct de atracție a standului Hyundai de la Geneva, noul Tucson înregistrează încă un mare pas înainte a sud-coreenilor în segmentul SUV-urilor compacte.


Cu un design care îl poziționează mult mai sus în ierarhia segmentului, Hyundai Tucson are toate șansele să fure din clienții mărcilor europene cu pretenții. Farurile cu tehnologie LED, grila cromată de mari dimensiuni și liniile fin trasate ale caroseriei sunt elemente care până recent nu erau asociate mărcii sud-coreene.

Iar interioul noului model este de asemenea finisat cu mai multă atenție, materialele sunt mai plăcute la atingere, iar nivelul tehnologic este la nivelul anului 2015, cu un sistem de infotainment evoluat. Lista de opționale este foarte lungă și cuprinde echipamente specifice mărcilor premium, cum ar fi scaunele ventilate pentru cei doi ocupanți din față.


Latura practică nu a fost uitată, Tucson oferind unul dintre cele mai generoase portbagaje din segment, ce măsoară 513 litri.

Siguranța activă este de top, Tucson având un sistem de frânare autonomă la detectarea unui impact iminent, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, monitorizare a unghilui mort, plus alte minunății electronice menite să facă viața la bord mai sigură și mult mai ușoară.

Gama de motorizări cuprinde două propulsoare pe benzină și trei diesel, cu puteri cuprinse între 115 și 185 CP. În funcție de propulsia aleasă, există atât o transmisie manuală cu șase trepte, una automată cu ambreiaj dublu și șapte rapoarte, plus încă o automată clasică, cu convertizor de cuplu și șase trepte.


O surpriză plăcută au fost și cele două versiuni hibride prezentate la Geneva. Prima dintre acestea, Tucson 48V Hybrid, dispune de un diesel de 136 CP, asistat de un motor electric de 14 CP. Puterea totală a sistemului hibrid este de 150 CP și 413 Nm, iar nivelul emisiilor de carbon se cifrează la 109 g/km.


Cea de-a doua versiune este un plug-in hibrid care pune laolaltă un diesel de 115 CP și un motor electric de 68 CP montat în spate (care antrenează puntea posterioară). Bateria Li-Ion are o capacitate de 10,7 kWh și poate propulsa mașina în modul electric pe o distanță de până la 50 de kilometri. Deși oferă o putere serioasă, de 183 CP și 474 Nm, această versiune emite doar 48 g CO2/km.

Sursa WCF

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE