Pandemia de Covid-19 a determinat jumătate dintre cumpărători să îşi modifice planurile de achiziție a unei maşini 

Pandemia de Covid-19 a determinat jumătate dintre şoferii români (50,7%) să îşi modifice planurile de achiziţie a unei maşini şi să aleagă o maşină mai ieftină sau să amâne achiziţia, conform unui sondaj realizat de EY privind obiceiurile de cumpărare a autovehiculelor.

Astfel, 20% dintre cei afectaţi au ales să amâne cumpărarea unei maşini pentru o perioadă de 6-24 de luni sau până când achiziţia va fi absolut necesară (15%). Alţi 10% au optat pentru o maşina nouă, dar dintr-o clasă inferioară şi mai ieftină, în timp ce 5% s-au reorientat către o maşină rulată.

În ceea ce priveşte preferinţa pentru noile tipuri de maşini, 30% dintre respondenţii români îşi doresc ca următoarea achiziţie să fie o maşină hibridă (24%) sau electrică (6%). Preţul este considerat principalul impediment (36%), urmat de lipsa staţiilor de încărcare (27%). Faptul că au emisii reduse sau inexistente şi costuri mai reduse de întreţinere reprezintă principalele avantajele apreciate de 41%, respectiv 27% dintre respondenţi.

Sursa: agerpres.ro

Adaugă un comentariu