Pe scurt, până unde poate să ajungă o mașină electrică pe autostradă? Exemplu: Mercedes EQV 300

Mercedes EQV 300 iese în evidență ca o abordare eminamente practică a electromobilității. Interiorul poate fi configurat standard pentru a primi de la 6 la 8 pasageri, iar volumul util poate fi modulat între 1030 și 4630 de litri. Ambianța premium vine să ridice miza în favoarea sa.

Acum, cât de departe poți să ajungi bucurându-te de asemenea condiții de călătorie, aste este altceva. Tratarea conceptuală cu profil practic a lui Mercedes EQV 300 este reflectată și de calibrarea abilităților sale dinamice. Nimic spectaculos pe această latură: accelerația de la 0 la 100 km/h durează 12,1 s (mașina nu e lentă, însă nici nu se grăbește să se detașeze de vehiculele familiale tipice), iar viteza maximă este de 140 km/h (optional, se poate solicita setarea acesteia la 160 km/h). Motorul de current altermativ dezvoltă 204 CP și are cuplul de 362 Nm, acestea nefiind cifre dintre cele mai impresionante pentru un automobile mare, cu masa proprie de 2635 kg. Deja e clar că s-a dorit sensibilizarea unei clientele ponderate în modul de conducere și preocupate mai mult de bunăstarea și confortul călătoriei decât de ideea unei croaziere rapide.

Oficial, a fost anunțată o autonomie de 363 km în conformitate cu normele WLTP. Ținând cont că marele și greul MPV al mărcii germane este dotat cu o batrie a cărei capacitate netă nu trece de 90 kWh, cifra „razei de acțiune’ se prezintă în consecință, fiind cumva suficientă, dar nu prea încurajatoare. Pe de altă parte, autonomia constatată în condiții reale i-ar putea face să renunțe pe cei care au considerat convenabile specificațiile standardizate.

Autonomie în condițiile rulării cu viteza de 130 km/h – 273 km (test AUTO BILD – Germania)

Adaugă un comentariu

Articole similare