Peugeot ne spune de ce dispar coupe-urile cu caracter mainstream

Chiar și în prezent, când vine vorba despre marca Peugeot, este greu să nu de gândești la coupe-urile splendide pe care francezii le-au propus de-a lungul timpului sub indicativele 404, 504, 406 (design semnat de Pininfarina) sau chiar și 407. Între timp, gama Peugeot a rămas fără niciun coupe.

Din nefericire, directorul executiv Jean-Philippe Imparato a dat vestea care pune capac oricăror speranțe legate de coupe-uri într-un interviu acordat revistei Autocar. În primul rând, necesitatea optimizărilor de investiții și costuri îngroapă coupe-urile.

Mercedes-Benz C 200 Coupé – O felină rasată

Față de cifrele vânzărilor, sumele necesare dezvoltării și industrializării acestor automobile sunt prea mari. Iar vânzările nu sunt relativ reduse pentru că oamenilor nu le-ar plăcea coupe-urile. Toată lumea le admiră, dar, când vine vorba de dat banii, ei își cumpără mașini mai folositoare pe lângă casa omului. Admirația nu e deajuns pentru a rezolva ecuația economică a coupe-urilor cu caracter mainstream, orientate către o producție de mare serie.

Banii trebuie să aducă bani

În prezent, mulți bani se duc înspre dezvoltarea tehnologiilor de siguranță, de asistare a conducerii, de conectivitate și de deplasare autonomă. În plus, cumpărătorii și-au arătat nemijlocit preferința pentru automonbile din ce în ce mai mari. Ascensiunea din ultimii ani a așa-numitelor SUV-uri (să fim serioși, multe dintre aceste modele nu sunt vehicule 4×4 polivalente) demonstrează despre ce este vorba.

Audi TT Coupé (8J) de la 8.000 de euro: Merită banii?

Ideea este că oamenii nu au, în general, bani pentru mai multe mașini, așa încât și le iau pe cele de care au practic nevoie, nu pe cele destinate plăcerii. Cât despre acea mașină cu design epatant, care „să-l facă invidios pe vecin’, conform definiției date de Michael Simcoe (șeful departamentului de design de la GM), acestea pot foarte bine să fie niște crossovere sau așa-numitele coupe-uri cu 4 uși (sedanuri cu stil sportiv, ca să fim mai la obiect).

Supraviețuitorii clasei coupe

Coupe-urile reprezentative pentru dinastii consolidate nu vor dispărea prea curând – vezi Ford Mustang sau Corvette, însă variantele cu două portiere care se vor a fi coupe-uri de mare serie au dispărut deja. Pe de altă parte, viitorul lui Chevy Camaro nu este clar. Nici sensibilizarea cu retrodesignul nu mai ține, după cum a arătat-o și insuccesul lui VW Beetle. Vor mai supraviețui automobilele decapotabile (Mazda MX-5, Mini Cabrio), al căror argument principal nu ține de imaginea sportivă, ci de bucuria croazierelor sub cerul liber.

Porsche Cayenne Coupe: noul rival al lui Q8, GLE Coupe și X6

taguri
Adaugă un comentariu