Dacă, în cursul toamnei trecute, v-am bătut la cap cu importanța istorică a lui BMW Neue Klasse privind dezvoltarea mărcii din ultima parte a secolului trecut și cu perspectivele noului BMW Neue Klasse în vremurile noastre, acum e un bun moment să ne întoarcem privirile la un alt element definitoriu pentru marca bavareză: BMW Seria 3, care a împlinit 50 de ani – în fond, BMW Seria 3 a fost direcția evolutivă principală pe care primul Neue Klasse a cristalizat-o conceptual.
Rechini, ursuleți și pisicuțe – nu știm dacă există o serie de automobile care, datorită personalizării pline de charismă, a reușit să adune atâtea porecle populare pline de viață așa cum a reușit BMW Seria 3 în floclorul auto românesc. Cu siguranță, alte națiuni le-au botezat în alte feluri, pentru că vorbim de mașini care nu te lasă nicicum indiferent.
De la începutul producției, consemnat în 1975, BMW Seria 3 a ieșit de pe liniile de asamblare în peste 18 milioane de exemplare la 18 fabrici din 13 țări. Temele centrale ale conceptului BMW iFACTORY – precum eficiența, flexibilitatea, digitalizarea și producția eficientă din punct de vedere al resurselor – se regăsesc constant în istoria producției BMW Seria 3.
Uzina principală din München a fost centrul de producție al BMW Seria 3 la momentul inițial, în 1975. BMW Group s-a angajat atunci să asigure o activitate industrială versatilă la fața locului, facilitată de tehnologii moderne, cum ar fi sistemele de transport aeriene și mașinile de sudură liber programabile. Un atelier de caroserie complet automatizat a fost introdus la München în 1982 pentru a doua generație BMW Seria 3. Prin utilizarea roboților industriali, a fost posibilă atingerea unei rate de automatizare de peste 90% pentru această tehnologie.
Modernizarea continuă, de la tehnologiile de vopsire în câmp electrostatic până la producția de motoare controlată de computer, a asigurat fabricarea automobilelor BMW Seria 3 întotdeauna la cel mai înalt nivel de tehnologie. Astăzi, BMW implementează numeroase aplicații de digitalizare și sisteme de calitate bazate pe inteligență artificială. În acest fel, BMW Seria 3 a fost în mod constant o forță motrice majoră pentru dezvoltarea tehnologică a producției BMW Group.
Mărirea cifrelor de producție la uzinele mărcii și nu numai ale sale a fost influențată puternic de BMW Seria 3. În 1980, producția Seriei 3 s-a extins de la uzina principală din München la uzina din Dingolfing, iar mai târziu la uzina din Regensburg în 1986. BMW Seria 3 a oferit, de asemenea, impulsul pentru internaționalizarea producției BMW. În anii 1980, au fost înființate linii de producție suplimentare în alte locații, inclusiv Rosslyn, Africa de Sud (din 1984) și Spartanburg în Statele Unite (din 1994). Aceste locații au permis aprovizionarea locală pentru piețele respective și au pus bazele distribuției globale a companiei pentru crearea de valoare – astăzi, o caracteristică cheie a rețelei de producție BMW Group.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/12/M90269822_highRes_bmw-3-series-e21-bmw.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2023/01/BMW-Seria-3-Touring-007.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/05/BMW-Seria-3-facelift-002.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/03/P90453892_highRes_the-fully-electric-b.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/11/cuplu-elegant-cumpara-masina-noua-21753.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)