Plăcerea și rafinamentul nu stau în cifre absolute. De aceea a apărut Mercedes-Benz SL 43 AMG

Asta e sigur: plăcerea și rafinamentul costă. Dar pot să coste ceva mai puțin atunci când nu insiști neapărat să ai un motor V8 sub capotă. Și un motor M139 cu 4 cilindri pus la punct de către specialiștii de la AMG inclusiv prin integrarea unor detalii conceptuale din Formula 1, nu lasă nimic de dorit.

În cazul motorizării pe care mizează Mercedes-Benz SL 43 AMG vorbim despre 381 CP obținuți la regimul de 6750 rpm și de un cuplu maxim de 480 Nm disponibil pe plaja dintre 3250 și 5000 rpm. Nu-i destul pentru un roadster premium cu amprentă sportivă? Fără doar și poate, este mai mult decât suficient. Prestațiile respective sunt furnizate de către un motor turbo cu patru cilindri de 2,0 litri purtând semnătura AMG.

Iar asta nu este tot! Mercedes-Benz SL 43 AMG are, de fapt, o tehnologie mild-hybrid. Atunci când accelerația este solicitată în plin, la răspunsul motorului mai contribuie și unitatea RSG (Riemen Starter Generator – un starter-generator electric integrat) antrenată prin curea cu un boost de 14 CP.

Printre alte avataje, sistemul electric care funcționeză la tensiunea de 48 V a facilitat și adoptarea unui turbocompresor cu asistare electrică – idee preluată direct din Formula 1. Pe rotorul acestuia se află un motoraș electric de dimensiuni discrete care, la apăsarea accelerației, pune turbina în mișcare înainte ca fluxul gazelor de evacuare să fie destul de intens pentru a-i asigura acesteia o turație eficientă (regimul său maxim este de 170.000 rpm).

Cutia de viteze este de tip AMG Speedshift MCT 9G, din a cărei denumire deducem că are 9 trepte. Cât despre acronimul MCT, acesta vrea să spună Multi Clutch Transmission. Este vorba despre o cutie automată la care locul convertizorului de cuplu a fost luat de un ambreiaj umed. Caracterul sportiv al funcționării transmisiei constituie un motiv în plus pentru a lua în serios abilitățile dinamice ale lui Mercedes-Benz SL 43 AMG.

Mai pomenim în treacăt caroseria autoportantă fabricată din aluminiu aliat, a cărei masa redusă favorizează, la rândul său, performanțele mașinii. Cât despre acestea, notăm o accelerație de la 0 la 100 km/h în 4,9 s și o viteză maximă de 275 km/h. Un alt argument prin care este de așteptat ca Mercedes-Benz SL 43 AMG să rețină atenția: consumul său de benzină este semnificativ mai mic față de al variantelor cu motorizări V8.

Adaugă un comentariu

Articole similare