Mazda6e, cel mai recent model complet electric al mărcii nipone, a obținut un scor general excelent la testele de siguranță Euro NCAP, de 93%. Automobilul a fost cotat cu 74% pentru protecția participanților vulnerabili la trafic și cu 77% pentru nivelul dotării cu sisteme de asistență pentru siguranță.
Scorul de 93% al Mazda6e la protecția oferită adulților a inclus puncte maxime la testul cu impact lateral cu element orizontal și o protecție adecvată pentru toate zonele critice ale corpului la testul de impact lateral mai sever, cu stâlp. Airbag-ul lateral suplimentar, conceput pentru a atenua rănile dintre ocupanți în cazul impacturilor laterale, a oferit o bună protecție pentru șofer și pasagerul din față. Tetierele de pe scaunele din față și din spate au demonstrat o protecție ridicată împotriva rănilor provocate de eventuale leziuni cervicale în cazul unei coliziuni din spate.
În categoria „pasagerilor copii', noul hatchback cu cinci uși de la Mazda a obținut, de asemenea, un scor general de 93%. De asemenea, vehiculul a marcat un punctaj maxim la rezultatele testelor de impact, atât frontal, cât și la impact lateral referitoare la copii cu vârste de șase și zece ani. Instalarea corectă a scaunelor pentru copii – verificarea instalării CRS – a primit, de asemenea, punctaj maxim, iar Sistemul de monitorizare a ocupării Mazda6e, care avertizează șoferul să nu-și lase copiii nesupravegheați în mașină, a primit recunoaștere pozitivă.
În categoria „participanți la trafic vulnerabili', Mazda6e a oferit în general o protecție bună pentru pietoni. Sistemele de frânare autonomă de urgență (AEB) și de păstrare a benzii au obținut puncte maxime pentru protejarea motocicliștilor. Vehiculul a obținut, de asemenea, un punctaj bun la protejarea bicicliștilor cu sistemul său AEB și avertizările de deschidere a ușilor pentru toate ușile laterale, rezultând un rating general de 74% în această categorie.
Gama completă de sisteme avansate de asistare a conducerii (ADAS) de care dispune Mazda6e a ajutat-o să obțină un rating solid la acest capitol, de 77%. Sistemul AEB a reacționat bine la alte vehicule. Monitorul standard al stării șoferului a detectat oboseala și distragerea atenției, sistemul de asistență pe bandă a corectat ușor traiectoria vehiculului, iar sistemul cruise-control adaptiv a identificat limitele de viteză locale.
De asemenea, la siguranța dinamică oferită de Mazda6e contribuie centrul de greutate situat jos, distribuția ideală a masei față/spate, de 47%:53%, și excelentul comportament rutier. Designul cockpitului, axat pe șofer, și interfața om-mașină (HMI) avansată ajută șoferul să rămână concentrat. Noua Mazda6e combină filosofia japoneză, designul fin elaborat și tehnologia avansată pentru a oferi o experiență de conducere electrică rafinată, confortabilă și sigură.