Primii hibrizi de la BMW

BMW lanseaza primii sai hibrizi: un hibrid partial pe baza lui 750i numit Seria 7 Active Hybrid si un full hibrid pe baza lui X6 xDrive 50i numit X6 Active Hybrid.

Primii hibrizi europeni sunt din clasa premium. Acum o luna, Mercedes a lansat S400 Hybrid, iar BMW prezinta acum primii sai hibrizi. Primul dintre ei este un hibrid partial, construit pe baza limuzinei 750i si are o conceptie similara cu a lui Mercedes S400 Hybrid. Un motor electric de 20 CP si 210 Nm ajuta in faza de accelerare motorul V8 bi-turbo de 407 CP, dar nu poate propulsa singur masina. In total, ansamblul motor electric motor termic furnizeaza 465 CP si 700 Nm, puterea fiind transmisa rotilor spate prin intermediul unei cutii automate cu opt trepte.

Energia este furnizata de o baterie litiu-ion compacta plasata in portbagaj, care cantareste doar 27 kg.
Seria 7 Active Hybrid accelereaza mai repede si consuma mai putin decat 750i: 0-100 km/h se realizeaza in 4,9 secunde (5,2 sec la 750i), iar consumul mediu este de 9,4 l/100km (11,4 l/100 km la 750i). De asemenea, emisiile de CO2 sunt mai reduse, fiind de doar 219 g/km fata de 266 g/km la 750i.

La finalul lui 2004, GM si DaimlerChrysler incheiau un parteneriat pentru a realiza sisteme hibride de propulsie. In toamna lui 2005, BMW s-a alaturat acestui parteneriat. Cele trei concerne au dezvoltat in comun un sistem sofisticat numit two-mode hybrid. Acest sistem se regaseste astazi pe X6 ActiveHybrid dar si pe Mercedes ML450 Hybrid pentru piata SUA si va fi oferit si pe diverse modele de SUV-uri si pickup-uri de la GM. In cazul lui X6 ActiveHybrid, motorul V8 bi-turbo de 407 CP este sprijinit de doua motoare electrice de 91 CP si 260 Nm, respectiv 86 CP si 280 Nm. Tot ansamblul furnizeaza 485 CP si un cuplu maxim de 785 Nm, X6 ActiveHybrid fiind cel mai puternic hibrid de pe piata. Energia este furnizata de o baterie NiMh.

Modul de functionare al sistemului two-mode hybrid este destul de complicat. In modul economic, masina este propulsata fie de unul din cele doua motoare electrice, fie de motorul termic, fie de amandoua. In acest mod, masina poate fi si propulsata electric, dar fara a depasi 60 km/h si o autonomie de 2,5 km. Cand se atinge una din aceste limite, intra in functie motorul termic. Celalalt motor electric actioneaza in acest mod ca generator. In modul dinamic, motorul termic este permanent in functiune la fel ca si cele doua motoare electrice care ajuta la propulsie. Cand se atinge o anume viteza, al doilea motor electric actioneaza ca generator.

X6 ActiveHybrid dispune de directie electromecanica, iar compresorul climatizarii este actionat electric. De asemenea, cele doua motoare electrice ajuta procesul de franare al masinii, acestea asigurand o deceleratie de pana la 0,3g. Peste aceasta valoare intra in functie sistemul clasic hidraulic de franare. X6 ActiveHybrid accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,6 secunde, atinge 236 km/h si consuma in medie 9,9 l/100 km. Emisiile sunt de 231 g/km CO2.

Adaugă un comentariu