Producătorul maghiar de autobuze Ikarus Egyedi, care îşi are rădăcinile într-un atelier de fierărie înfiinţat în 1895, a cerut protecţie faţă de creditori sub legea falimentului din cauza dificultăţilor de plată, scrie agenţia MTI.
Managementul companiei a cerut guvernului să declare Ikarus o afacere de importanţă strategică şi să ia parte în procesul de reorganizare.
Documentele publice arată că Ikarus este deţinută de evopro Bus, Lanta-Consulting şi Albaric. Compania are aproape 200 de salariaţi. În 2016, veniturile sale se situau la 5,65 de miliarde de forinţi (17,1 milioane euro). Ikarus Egyedi, care anterior a operat sub numele de Mabi-Bus, se confruntă de câţiva ani cu probleme financiare, însă a sperat că va putea profita de planurile guvernului de stimulare a producţiei industriale locale.
Sursa: zf.ro
La fabrica Autocamioane Braşov ( fostă Steagul Roşu) se produceau înainte de 1989 autocamioane, autobuze şi autoutilitare. Un model mai puţin cunoscut este Dongfeng-Roman, un autobuz diesel pentru transport persoane produs special pentru China.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2018/07/Ikarus.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)