Renault plusează pe piețele internaționale. În Europa, ocupă poziții fruntașe la categoriile vehiculelor electrificate

Într-un context marcat de constrângeri de aprovizionare, vânzările mărcii Renault se ridică la 1.466.729 de unități. În Europa, Renault atinge o cotă de piață de 6,4% cu 832.605 unități. La fel ca și în 2021, marca prezintă progrese semnificative în segmentele care generează cea mai mare valoare – piața electrificată, în creștere, segmentul C, piața de retail și segmentul vehiculelor utilitare.

În 2022, Renault devine al treilea brand electrificat cu 228.000 de vehicule vândute (+12% față de 2021). Renault este al treilea brand european în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice.

În conformitate cu ambițiile sale de a obține cel mai ecologic mix de pe piața europeană până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrificate, Renault își crește ponderea vehiculelor electrificate cu +9 puncte față de 2021. Gama E-Tech (motorizări electrice și hibride) reprezintă acum 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piață este de 31%.

Noul Megane E-Tech Electric completează oferta de vehicule electrice în Europa în a doua jumătate a anului 2022 și devine imediat unul dintre cele mai populare vehicule electrice de pe piața de retail, cu 33.000 de vânzări. Cele mai multe vânzări au fost pe versiunile superioare cu o autonomie de 450 km și Open RLink, dezvoltat împreună cu Google. În 2023, Renault va lansa Megane E-Tech Electric și în afara Europei.

Tehnologia full-hybrid este în plină expansiune, cu 117.000 de unități, +64% față de 2021. Această tehnologie, foarte solicitată de clienții privați, ajunge la un mix de 30% la Clio, 31% la Captur, 65% la Arkana și este deja cea mai solicitată versiune a Noului Austral. În 2022, Renault este a doua marcă din Europa în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice.

Creșterea în segmentul C se accelerează: vânzările Renault cresc cu 21%, cu peste 200.000 de înmatriculări. Succesul Renault Arkana continuă, cu deja peste 80.000 de vânzări în 2022 (dublu față de 2021, când s-au înregistrat 41.800 unități).

Pe piața europeană de vehicule utilitare, Renault ajunge pe locul doi, cu o cotă de piață stabilă de 14,4%. În 2022, Renault și-a completat gama vehiculelor utilitare cu Noul Kangoo EV și Noul Master EV pentru a răspunde așteptărilor clienților și în conformitate cu ambițiile sale de electrificare. Renault ocupă locul 1 în segmentul furgonetelor mici și locul 2 în segmentul van-urilor medii/mari.

În afara Europei, Renault crește pe piețele sale cheie. Volumele vânzărilor însumează 634,124 de unități și sunt stabile față de 2021. Ponderea vânzărilor în afara Europei ajunge la 43,2% din vânzările totale ale mărcii.

 

„Echipa a îndeplinit prioritățile noastre cheie: creșterea pe piața electrificată, pe segmentul C și pe piața de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect așteptărilor clienților și ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piața electrificată.

În 2023, creșterea Renault va fi asigurată de gama noastră E-Tech unică pe piață, un an întreg de vânzări pentru modelele Megane E-Tech Electric și Noul Austral E-Tech precum și 4 lansări importante cu vehicule de înaltă calitate, de care noi suntem mândri’, a declarat Fabrice Cambolive, directorul de operațiuni al mărcii Renault.

 

Pe o piață în creștere cu 3.7%, Renault a înmatriculat în România 11.672 de vehicule, înregistrând o cotă de piață de 8,1% (+0,8 puncte vs. 2021) și ocupând a doua poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2022. Renault a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, acesta reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2022 vs. 29% in 2021. La această evoluție a contribuit lansarea Megane E-Tech Electric și continuarea poveștii de succes Arkana, model lansat in 2021. Principalele modele Renault  înmatriculate sunt: Clio (2.418 unități), Megane Sedan (1.999 unități) și Captur (1.534 unități).

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, cunoaște un succes remarcabil și în România, reprezentând 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 445 de unități (3,8% cotă de piață, locul 4 mărci importate), din care 269 ZOE, 154 Megane E-TECH electric și 19 Kangoo Z.E. În zona de vehicule electrificate, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 2.379 de unități, din care 911 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid și  Mild Hybrid), 1.192 Arkana (E-Tech Hybrid și  Mild Hybrid) și 270 Clio E-Tech Hybrid.

În sectorul vehiculelor utilitare, Renault înregistrează cea mai mare creștere în cota de piață cu +10,9 puncte față de anul precedent, respectiv 22,9% în 2022 vs. 12,0% în 2021, situându-se  pe locul 2, cu 3.327 de unități. Gama de vehicule utilitare ușoare Renault a fost completată anul trecut și numără 4 modele, cu o varietate de caroserii si adaptări: Express, Kangoo, Trafic și Master.

Adaugă un comentariu