Salutări de la Ingolstadt pentru fanii sportivității cu ardere internă: Audi S3 Sportback și Sedan, debut de carieră.

La vârful modernizatei serii compacte Audi A3 se află acum noile versiuni sportive Audi S3, disponibile atât cu caroserie Sportback, cât și Sedan. Mai puternice și mai tehnologizate ca niciodată, sportivele Audi S3 vor da satisfacție celor mai înalte exigențe în materie de potențial dinamic legate de clasele auto care nu sunt sportive prin definiție.

Tracțiunea integrală este, bineînțeles, prezentă la noile Audi S3. Adevărul este că nu poți susține că exploatezi pe deplin o putere maximă de 333 CP și un cuplu maxim de 420 Nm obținuți de la un motor turbo cu injecție directă de 2,0 litri dacă nu asiguri transmiterea forței motrice la toate cele patru roți. Cuplul maxim este disponibil pe un palier generos de turație, între 2100 și 5500 rpm.

Viteza maximă este limitată constructiv la 250 km/h, dar accelerația de la 0 la 100 km/h dă un mesaj relevant despre nivelul prestațiilor mașinii: vorbim aici despre doar 4,7 s. Cutia de viteze este cu dublu ambreiaj și 7 trepte.

Introdus mai demult la versiunile RS3, sistemul torque splitter de la puntea din spate optimizează în manieră fină motricitatea, agilitatea și stabilitatea. Această tehnologie permite o distribuție variabilă necondiționat a cuplului motor între roțile din spate. Torque splitter folosește un ambreiaj multidisc controlat electronic pe fiecare arbore de transmisie dintre diferențial și roată pentru a doza fin cuplul între cele două roți posterioare, în funcție de situația de conducere și de modul Audi drive select ales.

Sistemul Audi drive select oferă șase moduri distincte pentru o gamă largă de experiențe de condus – de la un accent evident pe confort, până la o dinamică fără compromisuri. Pe lângă profilurile familiare (Auto, Comfort, Dynamic, Individual și Efficient), upgrade-ul de model pentru Audi S3 include noul mod Dynamic Plus, care – după cum sugerează și numele – oferă o dinamică deosebit de ridicată a condusului. În acest scop, cât mai mult cuplu ajunge la puntea spate, unde dispozitivul torque splitter insistă mai mult asupra roții din exteriorul curbei, rezultând o tendință de supravirare. Controlul electronic de stabilizare (ESC) este activ automat în modul Sport. Intervențiile discrete ale sistemului ESC asigură o experiență de condus uimitoare și chiar mai emoționantă pe suprafețe cu diferențe de aderență.

Motorul și transmisia au fost, de asemenea, reglate special pentru modul Dynamic Plus. În comparație cu modul Dynamic, turația de ralanti a motorului 2.0 TFSI a crescut cu 200 rpm, la 1.300 rpm pentru a îmbunătăți și mai mult performanța la start. Răspunsul clapetei de accelerație este și mai incisiv.

Prețurile noilor variante Audi S3 încep de la aproximativ 55.660 de euro. Sincer, ne bucurăm că Audi încă încă oferă ceva atât de convingător pe tema „culturii quattro' și a sportivității calificate, deși persistă o umbră de regret că s-a renunțat de ani buni la motoarele turbo cu 5 cilindri în linie care au scris istorie în raliuri și la amplasarea lor longitudinală.

taguri
Adaugă un comentariu