Stilul conceptului va fi păstrat: asta demonstrează primele imagini cu un Dodge Charger 2025, exemplar de preserie.

Vor mai exista coupe-uri americane gen „muscle cars' după apocalipsa motorizărilor ICE (Internal Combustion Engine)? Folosindu-se de postări pe social media, Dodge ne încurajează să credem că da. Numai că lipsa oricărui fel de țeavă de eșapament dă de înțeles că, pentru a suăraviețui schimbărilor din mediul auto, Dodge Charger s-a transformat într-un mare BEV.

Coincidență sau nu, semnificația numelui Charger este chiar aceea de „Încărcător' – mai nou, ștecher, nu dispozitiv de supraalimentare gen turbo sau compresor mecanic. Punerea în scenă a imaginilor proaspete are un cert caracter teatral, inclusiv cu momentul dezlipirii unor folii colante de camuflaj, de unde deducem și insistența asupra mesajului: mașina pe care marca americană o va lansa în a doua parte a anului 2024 respectă atât filosofia stilistică „muscle car', cât și liniile conceptului Dodge Charger Daytona SRT care a făcut furori în anul 2022 la SEMA Show – am adăugat câteva imagini cu acesta pentru conformitate.

Atunci, declarațiile au făcut referire la două configurații de sistem de propulsie axate pe o tensiune de 400 V capabile să furnizeze 455 CP și, respectiv, 590 CP, la care ar trebui să se adauge ca vârf de gamă, o versiune calibrată pe 800 V identificată sub denumirea SRT Banshee.

Dincolo de ce se poate observa clar, mai circulă vești și despre o variantă de motorizare ICE de tip twin-turbocharged straight six având cilindreea de 3,0 litri din seria Hurricane – realizare prea nouă ca să nu fie aplicată la cât mai multe dintre automobilele compatibile din oferta grupului Stellantis care ar fi compatibile conceptual cu așa ceva. Până la urmă, de ce să faci o capotă chiar atât de lungă, dacă acolo urmează să se afle doar câteva cutii de componente electronice, în timp ce motoarele electrice compacte vor sta undeva jos, pe la nivelul punților?

taguri
Adaugă un comentariu