(P) Târgul internațional Solutrans 2015, destinat transportului rutier și urban s-a încheiat cu rezultate pozitive

Târgul Internațional bi anual Solutrans, destinat transportului  rutier și urban, a avut loc anul pe datele 17 și 21 noiembrie 2015 la Lyon Eurexpo în sud-estul Frantei. La acest târg au participat reprezentanții sectorulului de transport precum și producători de caroserii, de remorci și semi-remorci, vehicule industriale și de transport, de pneumatice precum și dealeri de vehicule și camioane.

La acest eveniment a fost prezent și MachineryZone, un site de mică publicitate, care publică anunțuri de vânzări de utilaje de construcții și de diferite tipuri de vehicule și camioane în 16 limbi diferite, fiind cunoscut atât pe piața din Europa cât și în Asia și America.

La cea de 13-a ediție, Solutrans a pus accentul pe inovare iar în acest scop, subiectele abordate la conferințe au fost perspectivele pentru materii prime, reciclarea vehiculelor, meserii legate de industria camioanelor, impozitarea energiei, sprijin pentru întreținerea și standardizarea vehiculelor electrice care poate să fie o soluție la criză, taxa de mediu.

La cele cinci zile Solutrans au participat peste 36.000 de vizitatori (cu 3 % mai mulți decât în 2013), din care 90% din Franța și 10 % din alte țări. Cu peste 900 de expozanti, în majoritate veniți din Franța, Germania, Italia, Belgia, Marea Britanie, Turcia și Olanda salonul a reunit toți reprezentanții filialelor din sectorul transportului urban și rutier într-o atmosferă atât profesională cât și prietenoasă. Cu 23% de expozanți veniți din 18 țări din afara Franței și 10% de vizitatori tot din afara Franței, Solutrans 2015 confirmă amprenta sa globală pe piețele europene și pe cele din Africa de Nord.

Expoziția s-a desfășurat pe o suprafată de 75 000 m², unde participanții au avut ocazia să viziteze standuri de calitate. Expozanții au prezentat peste 150 de noutati , făcând dovadă de dinamism și spirit de inovator. Opt dintre ei au obținut „Premiul pentru inovare în soluții de transport’, acordat de către CCILyon.

2

Pentru prima oară la Solutrans, a fost abordată tema folosirii vehiculelor electrice în mediul urban, principalele subiecte pe această temă fiind: performanta vehiculelor electrice, folosirea lor intr-un mediu din în ce mai urbanizat, apariția noilor nevoi de mobilitate și de conectivitate pe bordul vehiculelor precum și importanța vehiculelor electrice în viitor fiindcă aceștia din urmă contribuie la protejarea mediului și la reducerea dependenței energetice. Au fost abordate și dificultațile care se prezintă în momentul de față în cea ce privește folosirea lor, cum ar fi lipsa de autonomie, asigurarea reîncărcării ușoare, compatibilitatea prizelor, numărul punctelor de încărcare sau prețul de achiziție.

Scopul Franței este ca până în anul 2020 vehiculele hibride și electrice să reprezinte 24 % din parcul său de vehicule , corespundând la 550 000 unități. Germania are ca scop punerea în circulație un milion de vehicul electric până în 2020.

Solutrans 2015 a fost și ocazia acordării premiilor pentru inovații cum ar fi premiul de Inovarea Soluțiilor de Transport (Prix de l’Innovation des Solutions de Transport) pentru cel mai bun producător de caroserii și echipamente, câstigătorul fiind în categoria caroserii firma franceză Chereau și respectiv Forankra în categoria echipamente.

Pentru camione și vehicule au fost acordate următoarele premii: Vanul Anului (lInternational Van of the Year) pentru noul transportor T6 de la VOLKSWAGEN iar Pick-up-ul Anului (lInternational Pick-Up Award) pentru NP300 Navara de la NISSAN iar premiul  Camionul Anului (Truck of the Year),  a fost acordat camionului Eurocargo care a câștigat față de Renault Trucks C & K, acesta din urmă ajungând pe locul doi, în timp ce noul Ford Trucks folosit în construcții pe locul trei.

Camionul Iveco Eurocargo (poza de mai jos), este adaptat mai ales pentru circulație în mediul urban și este considerat un veritabil “birou în mișcare” multifuncțional, dotat cu o consoală centrală pentru a integra smartphone-uri, tablete și sisteme de navigație GPS, precum și soluții telematice avansate. Camionul este dotat cu motor 4 sau 6 cilindrii, care oferă o conducere mai usoară, economie de carburant obținut și prin utilizarea uleiuri de motor cu viscozitate redusă și emisie de CO2 mai scăzuta. Cu amprenta de zgomot redus și emisii scăzute Power Eurocargo Natural este perfect adaptat pentru livrări în mediul urban.

3

În concluzie, organizatorii târgului și-au atins scopul și anul acesta și anume să pună în valoare dimensiunea internațională a târgului. Ambiția lor este ca în viitor acest salon să devină cel mai bun târg european pentru inovare. Proiectele inițiate la acestă ediție vor fi concretizate începând din 2016.

Adaugă un comentariu