Vanzari Octombrie 2008 – Piata in scadere

Pentru prima oara in ultimii 10 ani, piata de masini noi este in scadere. Cauzele sunt multiple, fiind atat de natura interna, cat si internationala.

In primele 10 luni ale anului 2008, s-au vandut 243.375 automobile noi. Cu 5,7% mai putin decat in aceeasi perioada a lui 2007. Cauzele sunt multiple: reducerea taxei de inmatriculare, care a permis cresterea importului de masini de ocazie; oscilatiile cursului de schimb leu-euro; cresterea dobanzilor pentru creditele de nevoi personale si pentru achizitionarea in leasing; criteriile tot mai severe de acordare a creditelor; criza economica.

Scaderile cele mai mari le inregistreaza Chevrolet (- 22,2%), Citroën (- 28,9%), Peugeot (-22,1%), Renault (-27,9%) si Seat (-17,2%). Nici Dacia nu se simte prea bine, vanzarile pe primele 10 luni fiind in scadere cu 13,1%. Dacia este prima afectata de reducerea taxei de inmatriculare.

Cei care inainte aveau 3-4.000 euro si luau un credit de nevoi personale sa cumpere un Logan se orienteaza acum spre o masina de ocazie la mana a zecea. Sunt insa si producatori neafectati inca de criza.

Pe primele 10 luni, inregistreaza bilant pozitiv Fiat (+ 10,5%), Ford (21,1%, cu o crestere foarte mare si in prima luna de criza – octombrie), Hyundai (+ 7,1%), Kia (+ 246,1%, o crestere uriasa care arata succesul enorm al lui Cee’d), Skoda (+ 13,5%).

O alta concluzie: producatorii japonezi sunt inca pe plus in primele 10 luni: Honda (+ 46,2%), Mazda (+ 257,2%), Nissan (+26,4%), Toyota (+ 3%), Subaru (+ 89,5%), Suzuki (+ 81%) si Mitsubishi (+ 33,7%).

Nici producatorii premium nu par prea afectati de criza. Toti au vandut mai mult in 2009 decat in 2008: Audi (+ 10,6%), BMW (+ 11,3%), Jaguar (+ 96,4%), Lexus (+ 34,2%), Maserati (+ 61,1%), Mercedes (+ 27,5%) si Land Rover, cu o crestere de 38,8%).

Comparand insa cifrele din octombrie 2008 cu cele din octombrie 2007, constatam ca lucrurile nu stau bine. In octombrie 2008 s-au vandut 20.478 unitati fata de 29.347 in octombrie 2007, ceea ce reprezinta o scadere de 30,3%.

Spre exemplu, cifrele lui Renault au cazut in octombrie 2008. S-au vandut doar 1.397 unitati fata de 2.438, in octombrie 2007. Vorbim aici despre o scadere absoluta, de peste 1.000 unitati intr-o singura luna, cea mai mare inregistrata de vreun importator in Romania.

Scaderi mari inregistreaza si Opel, (996 fata de 1.851 unitati), Chevrolet (518 fata de 1.145 unitati), Hyundai (810 fata de 1.205 unitati), Mitsubishi (209 fata de 338 unitati), Skoda (1.385 fata de 1.961 unitati).

VW Tiguan, cel mai vandut SUV
Calitatea se vinde si in timpuri grele. Victorios in majoritatea testelor comparative, Volkswagen Tiguan a devenit cel mai bine vandut SUV din Romania. Locul al doilea este ocupat de Hyundai Tucson, iar pe locul patru se afla tot un model Hyundai: Santa Fe.

Cel mai vandut SUV de clasa mare este tot un Volkswagen. Este vorba despre Touareg, care ocupa locul 3 in clasamentul general, urmat de BMW X5, situat pe locul 7 in clasamentul general. Intre primii 10 apare un singur off-road veritabil: Toyota Land Cruiser, pe locul 10.

taguri
Adaugă un comentariu