Numele noii serii Toyota Crown amintește de o ilustră limuzină de vârf a mărcii. Implicit, așteptările sunt înalte.

Lansând noua serie Toyota Crown, marca niponă sfidează orice convenție și criteriu de clasă. Poate că numele face referire la clasica limuzină Toyota Crown care îmbina elemente de stil și lux conservatoare având inspirație americană și britanică, dar conceptul noului automobil pare să forțeze limitele timpului său.

Ideea de esență a specialiștilor niponi a fost aceea de a oferi o experiență intuitivă de condus, noul sedan (oficial i s-a spus „sedan') premium fiind capabil de accelerații puternice și de o manevrabilitate apreciabilă. Alături de aceste calități, confortul ar trebui să contribuie din plin la condițiile de călătorie plăcute, toate acestea fiind prezentate sub forma unui design fără precedent. Noul Crown este, de asemenea, primul sedan Toyota care oferă sistemul de propulsie HYBRID MAX.

Disponibilă cu trei niveluri de finisare (XLE, Limited și Platinum), Toyota Crown va fi echipată cu două sisteme de propulsie hibride diferite: noul HYBRID MAX sau unul din a patra generație Toyota Hybrid System (THS).

Sistemul de propulsie HYBRID MAX, rezervat exclusiv pentru versiunile Platinum, furnizează nu mai puțin de 340 CP. El se bazează pe un motor turbo de 2,4 litri cu benzină și o transmisie automată cu 6 trepte. HYBRID MAX asigură un cuplu motor viguros la turații scăzute, favorizând o conducere rapidă în condiții de consum convenabile. Liniile de dotare XLE și Limited sunt echipate cu propulsia THS, un sistem hibrid eficient, chiar dacă nu are cel mai avansat concept tehnic. Bateria sa de tip nichel-metal pune la dispoziție suficiente resurse de energie pentru ca asistarea electrică a motorului termic să ducă la rezultate apreciabile în consumul de benzină.

Construită pe o platformă tehnică obținută prin modernizarea și dezvoltarea amplă a cunoscutei platforme GA-K, Toyota Crown are o înălțime cu aproape 10 cm mai mare decât Camry. Ca urmare, sunt favorizarea atât accesul în mașină, cât și vizibilitatea. Silueta fluidă având contururi sculptate constituie factorul determinant pentru întregirea unei personalități cu totul aparte a mașinii, definită parcă pentru a ura „bun venit!' viitorului.

Un pic de istorie: Crown a debutat în 1955 sub numele de „Toyopet Crown', fiind primul vehicul de pasageri produs în serie de Toyota. Când a fost dezvoltată prima generație, Crown a ajuns să simbolizeze „inovația' și „depășirea propriilor limite' în filosofia Toyota. De atunci, a câștigat recunoașterea în Japonia ca sedan premium Toyota. A fost, de asemenea, prima mașină japoneză care a debarcat pe piața americană în 1958. De-a lungul a 15 generații, Toyota Crown a fost vitrina tehnologică a mărcii și i-a consolidat constant statutul respectabil.

Adaugă un comentariu

Articole similare