Tradiție valoroasă, reiterată prin adăugarea lui BMW M2 CS la povestea sportivelor compacte cu siglă alb-albastră

Poate că nu au căutat să facă impresie prin cifrele din indicativ și nici prin gabarit sau sofisticarea stilistică, dar toate generațiile de sportive compacte BMW au marcat vremurile lor prin caracterul sportiv autentic (motor amplasat longitudinal în față, tracțiune spate) și aptitudinile dinamice cât se poate de serioase.

Acum, BMW M2 CS devine următorul capitol dintr-o poveste de succes remarcabilă, care a început cu emblematicul BMW 2002 turbo şi a continuat cu BMW Seria 1 M Coupé şi primul BMW M2 – inclusiv prima variantă CS, dezvăluită în 2019. BMW M GmbH a oferit o avanpremieră asupra designului exterior al BMW M2 CS pe 23 mai, în cadrul evenimentului unic Concorso d’Eleganza Villa d’Este de pe malul Lacului Como.

După cum era de așteptat, BMW M2 CS ridică nivelul plăcerii de a conduce în segmentul premium al automobilelor sport compacte de înaltă performanţă. Agilitatea remarcabilă, creşterea semnificativă a puterii, dinamica superioară şi caracteristicile constructive axate sportivivitate transformă condusul celui mai recent model CS de la BMW M GmbH într-o experiență cu adevărat excepțională.

La fel ca BMW M2 Racing, care se bazează pe şasiul celei mai recente generaţii M2, BMW M2 CS va fi fabricat la uzina BMW Group din San Luis Potosí (Mexic). Aşa cum s-a procedat cu alte modele speciale de la BMW M GmbH, BMW M2 CS va fi produs în serie limitată. Principalele pieţe de vânzare sunt SUA, Germania şi China. Lansarea pe piaţă va începe la sfârşitul verii 2025. Prețul pentru România este de 90300 de euro fără TVA (107.457 de euro cu TVA).

BMW M2 CS se bazează pe a doua generaţie a BMW M2 şi îmbunătăţeşte semnificativ ceea ce reprezintă deja un nivel ridicat de performanţă. De exemplu, motorul cu şase cilindri în linie, capabil de turaţii ridicate, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltă o putere impresionantă de 390 kW/530 CP la BMW M2 CS. Aceasta este cu 37 kW/50 CP mai mult decât la actualul BMW M2. Astfel, BMW M2 CS egalează performanţa BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive şi a BMW M4 Competition Coupé cu M xDrive. BMW M2 CS îşi transferă puterea către roţile spate prin intermediul transmisiei M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic, care este oferită standard.

Specialiștii de la BMW M GmbH au redus masa modelului special cu aproximativ 30 de kilograme faţă de versiunea standard M2. Astfel, BMW M2 CS dispune de o multitudine de componente exterioare şi interioare fabricate din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP). De asemnea va fi echipat standard cu jante M forjate din aliaj uşor. Drept urmare, CS va fi cel mai uşor decât actuala generație BMW M2.

În cazu lui BMW M2 CS, BMW M GmbH mizează pe o versiune îmbunătăţită a motorului de 3,0 litri, cu şase cilindri în linie, prezent la modelul M2 standard. Aceasta accentuează şi mai mult caracteristicile inconfundabile de putere ale motorului, dar şi livrarea perfect liniară a puterii, menţinută până la turaţiile superioare, familiară modelelor M. Comparativ cu BMW M2 cu transmisie standard M Steptronic cu opt trepte şi Drivelogic, cuplul maxim a fost crescut cu 50 Nm, la 650 Nm, şi este disponibil pe o gamă largă de turaţii – între 2.650 şi 5.730 rpm. Motorul produce puterea maximă de 390 kW/530 CP la 6.250 rpm, turaţia motorului atingând un maxim de 7.200 rpm. Pentru a permite reacţii extrem de rapide la solicitările de accelerare ale conducătorului şi pentru a face din caracteristicile de performanţă îmbunătăţite ale motorului o experienţă deosebit de intensă, maparea şi răspunsul acceleraţiei au fost optimizate în toate modurile de condus, care pot fi selectate prin intermediul meniului M Setup.

Referitor la accelerația de la 0 la 100 km/h, BMW M2 CS este capabil să coboare durata acesteia sub pragul de patru secunde. Timpul său de 3,8 secunde este cu 0,2 secunde mai mic decât cel al versiunii standard M2. Valoarea calculată folosind metoda „1-foot rollout” este de 3,5 secunde. Creşterea puterii îmbunătăţeşte, de asemenea, acceleraţia de la 0 la 200 km/h. Timpul necesar aici este redus cu 1,2 secunde, la 11,7 secunde – sau 11,4 secunde conform metodei „1-foot rollout”. Cât despre durata reprizei de la 80 la 120 km/h, aceasta este de numai 3,4 secunde. Viteza maximă a modelului special, care vine standard cu pachetul M Driver, este limitată electronic la 302 km/h.

taguri