Trimitere post-SUV: prin Kia Vision Meta Turismo, marca reia o temă ale cărei prime iterații au apărut în Italia anilor ’70-’80

Înainte de a face alte observații, să revenim un pic asupra scopului fundamental al automobilului: acela de a ne permite să acoperim într-un timp cât mai scurt distanțe rutiere cât mai lungi. Asta nu are nimic de-a face cu motorsportul, dar – de la un anumit nivel în sus – implică un nivel ridicat de performanță, automatizare (deplasare autonomă) și siguranță. Kia Vision Meta Turismo se apropie în 2025, cu larga contribuție a tehnologiei actuale, de această țintă.

Kia Vision Meta Turismo materializează viziunea Kia pentru o nouă eră a mobilității. Conceptul combină performanța dinamică a condusului cu un interior inspirat de stilul lounge, aducând un omagiu vitezei și eleganței turismelor pe distanțe lungi din anii 1960.

Strict din punct de vedere al ideii designului, carosieri precum Giugiaro, Pininfarina și Bertone au schițat cu mai bine de patru decenii în urmă obiecte de felul lui Kia Vision Meta Turismo. Caracteristicile acestora includeau o suprafață mare a habitaclului (însă înălțime interioară limitată), acces comod în interior prin intermediul a patru portiere sau două „gullwing' lungi (nu e cazul aici) și centru de greutate situat cât mai jos.

În 2025, Kia Vision Meta Turismo aduce acest gen conceptual mult mai aproape de o realitate complet funcțională. Exteriorul prototipului reflectă filosofia de design Kia „Opposites United', prezentând o siluetă monolitică ce îmbină suprafețe amplu curbate cu elemente geometrice. În interior, designul configurează interacțiunea om-automobil prin tehnologie digitală, conturând o experiență nouă și captivantă atât pentru șoferi, cât și pentru pasageri.

Punctul culminant al postului e conducere este volanul Kia Vision Meta Turismo, care reimaginează interfața intuitivă de condus în perspectiva generației următoare. Sistemul propune o experiență la volan bazată pe trei moduri digitale – Speedster, Dreamer și Gamer – utilizând tehnologia AR Head-Up Display (HUD) pentru a afișa personalizat diferitele moduri de rulare. AR HUD integrează sticlă inteligentă în vehicul, permițând celui de la volan să vizualizeze grafică virtuală ca și cum ar pluti deasupra drumului în trei dimensiuni.

Nu s-a comunicat nimic despre sistemul de propulsie (probabil se are în vedere ceva electric) și nici despre nivelul de conducere autonomă vizat de Kia Vision Meta Turismo. Teoretic, un astfel automobil ar trebui să fie capabil să parcurgă pe pilot automat cel puțin porțiunile de croazieră interurbană ale itinerariilor programate, tocmai pentru a facilita acea experiență nouă de călătorie despre care se vorbește în privința sa.

Articole similare