Pe scurt, până unde poate să ajungă o mașină electrică pe autostradă? Exemplu: Opel Zafira-e Life M 75 kWh

Ca producător auto, bine ar fi să nu „pierzi trenul’ electrificării, dar și propunerea în prezent a unor caracteristici limitate s-ar putea să decepționeze într-o percepție pe termen lung. Părerea noastră: Opel Zafira-e Life M 75 kWh prezintă un astfel de risc. Ce se va întâmpla în continuare cu această serie de transportoare ușoare, rămâne de văzut.

Avem aici o mașină mare (lungime 4956 mm, lățime 2010 mm, înălțime 1890 mm), spațioasă (poate primi la bord 9 persoane) și care i-ar putea tenta atât pe operatorii din turism, cât și pe familiștii cu efectiv numeros pe acasă ca o soluție modernă, comodă, practică și nu tocmai scumpă de transport. Foarte probabil, clienții din categoriile menționate vor regreta că mașina nu are o baterie mai mare, chiar dacă asta ar fi însemnat să coste mai mult.

La autonomia care a rezultat în urma testului AUTO BILD, pe Opel Zafira-e Life M se poate pune bază mai ales în rolul de „shuttle’, pentru călătorii preponderent urbane sau interurbane nu prea lungi. Limitele „rezei de acțiune’ vin pe fondul unui cert grad de submotorizare: 136 CP pentru un vehicul cu masa proprie de 2140 kg, cu așa ceva nu prea ai cum să impresionezi. Totuși, caracteristica de cuplu nu e rea (vorbim despre 260 Nm) și, pentru a salva cât de cât performanțele dinamice (0-100 km/h în 12,1 s), s-a recurs la o demultiplicare relativ scurtă a transmisiei, cu consecințe defavorabile inevitabile în privința vitezei maxime (130 km/h) și, după cum am observat deja, a autonomiei.

Autonomie în condițiile rulării cu viteza de 130 km/h – 250 km (test AUTO BILD – Germania)

Adaugă un comentariu

Articole similare