Visul oricărui transportator: noile Mercedes-Benz Sprinter și eSprinter pot fi comandate oficial

Varianta 100% electrică din segmentul large vans – noul Mercedes-Benz eSprinter – va ajunge în curând pe șosele.

Valoarea adăugată pentru clienți este evidentă prin versatilitatea și flexibilitatea sa: două variante și lungimi ale caroseriei, trei variante ale bateriei de înaltă tensiune și o sarcină utilă mare fac din noul eSprinter autovehiculul ideal pentru o gamă largă de aplicații. În funcție de cerințele sale, clientul poate opta pentru o autonomie mai mare sau o sarcină utilă mai mare. Varianta furgon poate fi comandată începând cu 16 ianuarie, în combinație cu o capacitate utilă a bateriei de 56 kWh sau 113 kWh.

O versiune cu 81 kWh va urma în scurt timp. În plus, noul eSprinter va fi disponibil pentru prima dată și ca șasiu, la o dată ulterioară. Acest lucru face din eSprinter un autovehicul de bază atractiv pentru numeroase sectoare noi, precum și pentru producătorii de caroserii și echipamente. În plus, acesta vine cu un plus de conectivitate inteligentă și digitală, pentru prima dată cu sistemul multimedia MBUX, cu sisteme de siguranță și asistență îmbunătățite, precum și cu o echipare standard îmbunătățită. În plus, eSprinter va fi disponibil cu diferite variante opționale pentru cuplarea remorcii.

În același timp, noul Mercedes-Benz Sprinter cu propulsie convențională poate fi comandat începând cu 16 ianuarie, cu numeroase noutăți.

 

„Versatil, cu o nouă generație de sisteme de infotainment și sisteme îmbunătățite de siguranță și asistență, Sprinter continuă să fie soluția globală perfectă pentru o gamă largă de cerințe de transport comercial și mobilitate. Între timp, noul eSprinter impresionează prin eficiență, autonomie și volum de încărcare. În acest fel subliniază, de asemenea, intenția  de a fi lideri în domeniul mobilității electrice în segmentul orientat către activități comerciale.” Andreas Zygan, Head of Mercedes-Benz Vans Development

 

Eficiență, autonomie și volum de încărcare: datorită acestor caracteritici, noul Mercedes-Benz eSprinter este un autovehicul polivalent. În plus, acesta aduce un număr mare de inovații tehnice și se bazează pe un nou concept modular (trei module). Acestea permit flexibilitate maximă în dezvoltarea și proiectarea diferitelor extensii și caroserii, care până acum erau utilizate doar la Sprinter-ul cu motorizare convențională.

Der neue Mercedes-Benz Sprinter – Exterieur // The new Mercedes-Benz Sprinter – Exterior

Modulul frontal, cu un design uniform, cuprinde toate componentele de înaltă tensiune și poate fi combinat fără modificări cu toate variantele de autovehicule, indiferent de ampatamentul și dimensiunea bateriei. Modulul pentru bateria de înaltă tensiune integrată, care economisește spațiu, este amplasat în partea inferioară a caroseriei. Poziționarea bateriei între punți, împreună cu o carcasă solidă, asigură o amplasare optimă a bateriei de înaltă tensiune, iar centrul de greutate scăzut are o influență pozitivă asupra manevrabilității. Modulul din spate (cu puntea spate acționată electric) este utilizat în toate variantele noului eSprinter. Motorul electric compact și puternic este, de asemenea, integrat în modulul spate.

Noul eSprinter și-a demonstrat eficiența în timpul unui test drive în care un autovehicul de pre-producție, cu o baterie de 113 kWh, a parcurs traseul de la Stuttgart la München și retur – 475 de kilometri – cu o singură încărcare a bateriei. În ceea ce privește configurația practică a autovehiculului pentru utilizarea în sectorul CEP (servicii de curierat, curierat expres și coletărie), pentru acest test drive a fost utilizat un eSprinter furgon, extra-lung, cu acoperiș înălțat.

La fel ca toate autovehiculele comerciale electrice de la Mercedes-Benz, noul eSprinter este capabil să se încarce atât la curent alternativ (CA), cât și la curent continuu (CC). Poate fi încărcat la curent continuu de până la 115 kilowați (opțional) la o stație de încărcare rapidă. În termeni concreți, acest lucru înseamnă: bateria cu o capacitate de 56 kWh se încarcă de la 10 la 80 la sută în aproximativ 28 de minute, la o putere maximă de 115 kW. Bateria cu o capacitate utilă de 113 kWh are nevoie de aproximativ 42 de minute, la o putere maximă de 115 kW.

În toate variantele sale, noul Mercedes-Benz Sprinter promite confort pe șosea și în afara acesteia – de la șasiu până la furgon și Tourer, cu tracțiune spate, față sau integrală și cu masa totală maximă autorizată până la 5,5 tone. Cu aceste variante, modelul Sprinter este echipat pentru utilizarea într-o mare varietate de segmente și pentru numeroase industrii. Motorul diesel de 2,0 litri (OM654) este disponibil în patru niveluri de putere (84 kW, 110 kW, 125 kW și 140 kW) – în funcție de modelul și varianta aleasă. Versiunea cu tracțiune integrală a modelului Sprinter este disponibilă pentru toate variantele de caroserie, în combinație cu motorizarea de 140 kW. Variantele de tracțiune sunt combinate cu transmisia automată confortabilă 9G-TRONIC sau cu o transmisie manuală cu 6 trepte.

Der neue Mercedes-Benz Sprinter – Exterieur // The new Mercedes-Benz Sprinter – Exterior

Atât la eSprinter, cât și la Sprinter, va fi utilizată ca dotare standard cea mai recentă generație a sistemului multimedia MBUX (Mercedes-Benz User Experience), cu un ecran de 26 cm (10,25 inch). Acesta se caracterizează printr-o putere de calcul mai rapidă și o navigare în meniu îmbunătățită. Ca urmare, Sprinter și eSprinter oferă o experiență digitală și interactivă superioară. În plus, sistemul de infotainment MBUX, în combinație cu un cont Mercedes me, oferă o gamă largă de extras-uri digitale.

Datorită MBUX, noul eSprinter este integrat și în ecosistemul de navigație inteligentă, cu management activ al autonomiei și servicii și aplicații bazate pe cloud. Acest lucru asigură curse relaxate, transparente și sigure în ceea ce privește planificarea. De exemplu, pot fi ajustate setările de încărcare, poate fi calculată cea mai bună strategie de încărcare și poate fi efectuată o pre-condiționare.

Mercedes-Benz Vans a îmbunătățit în mod considerabil echiparea standard pentru Sprinter și eSprinter și a adaptat oferta pentru pachetele de echipamente și, mai precis, la dorințele specifice ale clienților. Echipamentele funcționale, care sunt deja deseori achiziționate împreună, sunt acum din ce în ce mai mult grupate în pachete. Pentru ambele modele, de exemplu, se poate alege între pachetul de iarnă Plus (de exemplu, cu volan încălzit), pachetul de siguranță activă (de exemplu, cu asistență la distanță Distronic) și pachetul pentru compartimentul de încărcare.

Cu linia de echipare Base, Sprinter și eSprinter oferă, printre altele, MBUX cu o nouă generație de telematică, un ecran de 26 cm (10,25 inci) și o cameră pentru marșarier, instrumente de bord cu afișaj color, noul volan multifuncțional cu detectare hands-off, monitorizare a presiunii din pneuri (față/spate), senzor de ploaie și de lumină, Active Lane Keeping Assist, Intelligent Speed Assist și cruise control, precum și Attention Assist ca dotare standard. Linia de dotare Ppro include, de exemplu, Hill-Start Assist, un volan reglabil pe înălțime și adâncime, precum și sistemul de aer condiționat Tempmatic și o priză USB de 5V. Începând cu linia de echipare Select, clienții primesc volan îmbrăcat în piele artificială, scaun confortabil pentru șofer, unitatea de comandă de confort de deasupra capului și faruri LED de înaltă performanță, inclusiv asistență adaptivă pentru faza lungă.

Adaugă un comentariu