Transporsche: acest VW T5 Bus costă cât un Porsche, dar probabil că merită banii

Aceasta este probabil cea mai puțin practică dubiță Transporter din lume. Dar compensează prin alte calități…

Citește și:

Așa arată cel mai lung Volkswagen Transporter din lume!

Sunt nebuni! Au băgat 51 de oameni într-o dubiță! (VIDEO)

O ofertă puțin mai ciudată a fost postată recent pe un site de vânzări auto din Germania: un Transporter T5 pentru care proprietarul cere 155.500 €. Un preț aproape echivalent cu al unui Porsche 911 GT3 de ultimă generație. Cam mult pentru o dubiță. Însă prețul este explicat de toate informațiile care constituie descrierea acestui T5, redenumit TH2RS.

Proprietarul a cumpărat mașina în 2004. Patru ani mai târziu, aceasta a fost implicată într-un accident, în urma căruia a fost luată decizia de recondiționare; doar că într-un mod diferit față de schițele originale. Foarte diferit.

Spre exemplu, a primit un motor nou: un boxer de 3,6 litri aspirat, preluat de la un Porsche 911 Turbo (generația 996). În versiune standard, acesta se lăuda cu 420 de cai-putere și 560 de Newtoni-metru, însă sub capota lui T5 a ajuns la 647 CP și 790 Nm. Iar puterea este trimisă la roțile din spate printr-o transmisie manuală, cu șase trepte. Resursele sunt apoi administrate corespunzător de un diferențial Drexler.

În această configurație, T5-ul acesta vopsit în verdele specific Porsche RS poate accelera de la 0 la 100 km/h în circa 4,9 secunde, și până la o viteză maximă de 310 km/h. Deloc rău pentru un autovehicul de 2,1 tone care arată ca o cărămidă. Modificări au fost făcute și la sistemul de frânare, firește: jantele de 19 inci încălțate în anvelope Michelin Pilot Super Sport ascund discuri de frână Brembo, cu diametru de 390 mm pe față și de 365 mm pe spate.

La interior, T5 își pierde din practicitate, dar câștigă la alte capitole: acum dispune de doar cinci locuri (individuale) reprezentate de scaune cu profil sport, din fibră de carbon. Probabil nu sunt foarte confortabile, însă asigură suficientă protecție laterală. Bordul a fost puternic simplificat, cu volanul montat central.

În cazul în care acest T5 îți reamintește de Multivan TH2, ei bine, e vorba de aceeași mașină. TH2 este, de fapt, o versiune anterioară a lui TH2RS. Și dacă suma de 155.000 € cerută pe el te descurajează, e bine să știi că achiziția poate fi făcută și printr-un program de leasing.

Adaugă un comentariu