Audi A4 – Dincolo de aparențe

La o primă vedere, Audi pare să fi omis total redesenarea exteriorului în timpul proiectării noului A4. Însă pe dedesubt se găsește o mașină complet nouă, care va zdruncina serios ierarhia în segment.

 

Departamentul de design al celor de la Audi pare să respecte fidel rețeta „dacă nu e stricat, de ce să-l repari’, dezvoltând o nouă generație a lui Audi A4 care poate fi confundată foarte ușor ca un facelift. Însă, dincolo de aparențe, pe sub caroseria aparent familiară se găsește o mașină nou-nouță. Dimensiunile exterioare au crescut sesizabil, astfel că noul Audi A4 are o lungime de 4,73 m și un ampatament de 2,82 m. Liniile de design sunt mai masculine, cu muchii trasate ferm, aerodinamica are cea mai bună valoare din segment, iar farurile au primit tehnologia Matrix LED.

Mult mai consistentă este evoluția care nu se vede, pentru că noul Audi A4 are o masă proprie redusă cu până la 120 kg în raport cu predecesorul său, mulț‌umită utilizării din abundență a aluminiului pe noua platformă MLB. Trenul de rulare este mult mai complex, având punți de tip multi-link cu cinci prinderi, care asigură o dinamică excelentă. Și tehnologiile de asistare a conducerii au fost actualizate, modelul din Ingolstadt fiind la un pas de conducerea autonomă. Astfel, pilotul automat adaptiv poate accelera, frâna și păstra distanța față de vehiculul din față până la viteze de 250 km/h! În plus, A4 î‌și poate păstra singur banda de circulaț‌ie, parchează automat și își poate adapta viteza în funcție de informaț‌iile topografice primite de la sistemul de navigație.

Audi A4_Venedig63

Audi A4 – interior

Interiorul este schimbat radical, locul instrumentarului de bord clasic fiind luat de ecranul de 12,3 inchi al sistemului Virtual Cockpit, care a debutat inițial pe Audi TT. Pe consola centrală se găsește un display de 8,3 inchi, pe care este afișată interfața sistemului multimedia Audi MMI, ce oferă, printre altele, o conectivitate excelentă prin interfețele Apple Car Play și Android Auto. Interfața grafică a sistemului a fost redesenată, fiind accesată de la un controler rotativ care dispune și de touchpad integrat. Tot nou este și sistemul de sunet „3D Audio’ semnat de Bang & Olufsen, care dispune de 19 incinte acustice ce totalizează 755 W.

Lumina ambientală din interiorul noului Audi A4 este configurabilă în 30 de nuanțe distincte, iar spoturile pentru citit din plafonieră sunt activate prin atingere. Cât despre materialele folosite și senzaț‌ia pe care o oferă acestea la atingere, constructorul din Ingolstadt a dat tot ce are mai bun pentru a ajunge un nou etalon al clasei medii premium.

Audi A4 interior

Audi A4 – motorizări

Gama de propulsoare numără șapte unități, dintre care trei pe benzină și patru diesel. La bază se găsește 1.4 TFSI de 150 CP, aceeași putere fiind oferită și de bestsellerul diesel 2.0 TDI. Următoarele pe scara ierarhică a puterii sunt unităț‌ile 2.0 TFSI și 2.0 TDI de 190 CP (plus încă o versiune de 252 CP pentru 2.0 TFSI), iar pentru cei care doresc rafinamentul unui V6 există și două unităț‌i 3.0 TDI cu puteri de 218 și, respectiv, 272 CP. Cel mai economic model din gamă este 2.0 TDI ultra, care promite un consum de 3,7 l/100 km și emisii de 95 g CO2/km, iar motorul 3.0 TDI de 218 CP este considerat cel mai eficient motor cu șase cilindri din lume, având un consum declarat de 4,2 l/100 km. Toate motoarele cu patru cilindri vor fi cuplate la cutii de viteze manuale cu șase trepte, în timp ce pentru cele V6 sunt disponibile standard transmisii automate cu șapte sau opt rapoarte. Cu excepția lui 3.0 TDI de 272 CP, toate celelalte versiuni dispun de tracț‌iune față, iar sistemul quattro poate fi cuplat la dieselurile de peste 190 CP sau cu motorul 2.0 TFSI de 252 CP. O nouă particularitate a sistemului de tracțiune integrală este funcția torque vectoring, care oferă o dinamică î‌mbunătățită în viraje.

 

Cea mai aerodinamică limuzină din lume

Constructorul din Ingolstadt a fost mereu un campion al aerodinamicii, impresionând și cu cea de-a treia generație a lui Audi 100, lansată în 1982. Aceasta avea atunci un coeficient aerodinamic de 0,30. Revenind în prezent, etalonul a fost până acum Mercedes-Benz Clasa C, care a reușit să să atingă un cd de 0,24. Însă Audi își ia revanșa cu noua generație a lui A4, care coboară această valoare până la 0,23 (Avant: 0,26), devenind cel mai aerodinamic model din segment. Acest rezultat a fost atins prin optimizarea fluxului de aer peste caroserie, dar mai ales sub aceasta, unde a fost proiectată o podea plată.

Audi A4

Masă proprie redusă

120 de kilograme au fost câștigate de noul Audi A4 comparativ cu generaț‌ia precedentă, în condițiile în care mașina este mai lungă cu 25 mm și mai lată cu 16 mm.

 

Toate detaliile și impresiile de conducere despre noul Audi A4 le puteți găsi în revista Auto Bild, nr. 21, pe piață din 15 octombrie.

Adaugă un comentariu